dijous, 27 de juny del 2013

Finalment el senyor Bárcenas visita la presó

No havia de ser cap sorpresa tenint en compte tot el que hem conegut del senyor Bárcenas, però en aquest país la justícia, per més que ens ho digui el rei, no s'aplica de la mateixa manera a tothom, i a l'hora d'entrar a la presó ho tenen més fàcil els petits delinqüents que no pas els grans estafadors. Per què serà?
M'imagino que tot té la seva explicació, però el cert és que a la gent del carrer se'ns fa estrany i no acabem d'entendre-ho. És per això que quan he llegit l'empresonament de Bárcenas, no m'ho acabava de creure. No tinc res personal contra aquest senyor, però el fet d'haver estafat, enriquint-se a costa dels altres no es mereix el meu respecte.
Malauradament no és l'única persona que hauria de ser a la presó. N'hi ha que fa anys que varen reconèixer el delicte i, no sé per què, encara es passegen pels carrers de la ciutat.
Puc entendre que els contraris al dret a decidir, i sobretot a la independència, puguin argumentar que la crisi és prioritària a qualsevol altre tema, però jo hi posaria en primer lloc la corrupció, i la necessitat que tots els corruptes, polítics i no polítics (banquers, per exemple), siguin jutjats i, en el seu cas, condemnats. I que tornin els diners!!! no hi ha manera de recuperar-los!