divendres, 29 d’abril del 2011

Debat d'alcaldables d'Arenys

Aquest vespre, a la Sala d'actes de la Biblioteca Pare Fidel Fita d'Arenys ha tingut lloc el debat d'alcaldables a les municipals 2011, organitzat pel Grup de Debat i Tertúlia. Un debat que ha esdevingut tradicional, atès que és la tercera vegada que té lloc, des de la creació del grup el gener de 2002.
Un debat amb set candidats i candidates no és fàcil de moderar per fer-lo atractiu, ni tan sols programar. No hi ha dubte que un cara a cara pot resultar molt més àgil. Malgrat tot, el grup organitzador vàrem pensar que valia la pena encetar els debats electorals, per conèixer una mica més els candidats, els que es presenten per primera vegada i els que ja tenim vistos, i donar-los l'oportunitat d'expressar-se i avançar programes i projectes.
A les reunions que vàrem fer per preparar el debat, apareixia la preocupació per la situació econòmica que estem passant i per això vàrem decidir fer una tanda de tres preguntes concretes, tenint en compte la realitat econòmica, per resoldre situacions que ens semblaven importants. A la segona part volíem escoltar quin era el projecte estrella de cada candidatura i que s'esplaiessin una mica més per definir-lo. Al final donàvem pas als assistents perquè fessin preguntes als candidats, sobre temes del seu interès.
Durant el debat, els membres del grup organitzador s'han encarregat d'aprendre apunts per poder fer un resum i penjar-lo a la pàgina de l'entitat, al web de l'Ajuntament. Per la meva part, voldria deixar anar algunes de les sensacions que m'han transmès els diferents alcaldables, tots sols davant unes 170 persones, que és l'assistència que hem calculat amb la Mercè Cussó, a qui vull agrair-li la seva generosa amabilitat.
No tots els candidats i candidates han estat al mateix nivell. La qual cosa no vol dir res o ho vol dir tot. Depèn de què s'esperi d'ells i elles en un debat com aquest. Tampoc se'n poden desprendre conclusions de cara a les eleccions. Hi havia qui semblava que s'hi trobava incòmode. Potser la representant d'ICV o el candidat de CIU. El candidat del Bloc municipal se'l veia molt motivat i a la candidata del PP una mica fora de joc. El candidat del PSC probablement massa seriós i concentrat, per contraposició del representant d'ERC. L'alcaldable per la CUP l'he vist com el mateix dia que va presentar la llista de candidats i el programa. Amb les idees molt clares, però poc factibles.
Algú, després del debat comentava que no li havia aclarit a qui calia votar. Aquesta, però no era la pretensió del Grup de Debat i Tertúlia. Tot i així jo he fet l'exercici de mirar a qui li donava més punts, i al final els haig d'agrair la seva amabilitat de participar al debat, i desitjar-los sort.

2 comentaris:

Xavier Mir ha dit...

Quina seria la contraposició de seriós i concentrat, Xavier? Banal i dispers? Còmic i atabalat? Francament, no vaig saber veure tal contraposició en aquest sentit.

xfebrer ha dit...

Els meus comentaris sobre els set candidats i candidates eren impressions molt subjectives i simples. En el cas que em comentes, jo vaig veure que mentre el candidat del PSC el vaig trobar massa seriós i concentrat, el candidat d'ERC el vaig veure més tranquil i afable. En cap cas ni banal ni còmic.
Espero que així quedi més clar.