divendres, 2 de juliol del 2010

Les notícies s'han de contrastar

A casa m'havien ensenyat la dita "si vols mentir, digues el que sents dir", i la veritat és que res és més cert. Aquesta frase avui l'aplicaria a la revista l'Agenda, pensant que les errades en la informació no són voluntàries, sinó poc o gens contrastades. 
Us haig de dir que sense haver llegit la notícia estava molest i pensava que ho havia de manifestar clarament al meu bloc, l'única plataforma que tinc al meu abast. Sense tenir-ne coneixement l'he hagut de desmentir en directe (el tall de veu no l'han passat en directe, però si que ho han set les meves declaracions). I no és per portar la contrària, sinó per evitar que passés el que malauradament ha passat. Que una persona implicada en la notícia es cregués la versió escrita i es molestés per la seva conseqüència.
Desmenteixo des del meu bloc, com ja he fet a la ràdio, que l'acord arribat entre el govern municipal i el representant de la policia municipal sigui que el personal de la policia cobrarà a partir del dia 1 de gener de 2011 un salari augmentat en el 20% La notícia és inexacta i és una llàstima que no es contrastés abans de publicar-la (però això de contrastar notícies no és una pràctica habitual de l'esmentada revista).
L'acord apunta que la nova retribució s'aplicarà una vegada aprovada la valoració dels llocs de treball o el nou conveni que s'està negociant. L'aplicació del nou salari ve també condicionada amb la situació en què ens trobem després del decret llei de reducció de la massa salarial dels funcionaris i personal de l'administració pública. Tot plegat molt diferent del que s'anuncia a la revista.
Tampoc és cert el que es diu en una pàgina de notícies breus, sobre el nombre de contractacions realitzades en aquest mandat. Una vegada més es barreja la convocatòria de noves places amb la convocatòria de places ja ocupades interinament des de fa anys. Precisament va ser en el mandat anterior, governat per CIU + PP, quan més llocs nous es varen crear. En aquest mandat s'ha procurat convertir en places de propietat tota la interinitat, tal com marca la llei.
Amb les meves paraules no pretenc alimentar una picabaralla política ni tampoc amb els mitjans de comunicació, sinó tan sols donar a conèixer públicament la meva versió, que puc demostrar en qualsevol moment i davant de qui sigui.