dimecres, 28 de juliol del 2010

Jo també hauria donat llibertat de vot

Avui és dia de Ple municipal i tot fa preveure que serà un Ple de llarga durada. El fet que comenci excepcionalment a les 9 del vespre, fa pensar que podem passar de mitja nit, o no! dependrà de les ganes que uns i altres hi posin en cadascun dels 16 punts de l'ordre del dia, de les cinc o sis mocions presentades i del nombre de preguntes i precs que els grups de l'oposició presentin. També podríem tenir la sorpresa que tot anés com una seda i acabéssim abans del previst. Ja tindrem temps de comentar-ho.
Avui, però hi ha un tema que no es pot obviar i és la votació al Parlament català sobre la prohibició de les corrides de toros, que ha tirat endavant gràcies als vots de CIU, que tenien llibertat de vot, tres del PSC (dos d'ells de Cpc) i els vots dels grups d'ERC i ICV.
Tal com dic al títol del post, jo també hauria donat llibertat de vot, perquè em sembla l'opció més encertada. No crec que un grup parlamentari qualsevol representi un únic sentiment al respecte dels toros. Segur que hi ha militants i simpatitzants de CIU que defensarien la continuïtat de les corrides, com també em trobaríem entre els votants d'ERC i d'ICV. Davant de propostes com aquesta, que no són motiu de pactes de govern, el millor que es pot fer és deixar-ho a l'opinió dels nostres representants, i de manera transparent, perquè tothom ensenyi quina és la seva decisió.
Personalment no defenso les corrides de toros, ni n'he vist mai cap ni penso assistir-hi mai, però també em fa por les prohibicions, sobretot quan aquestes vénen imposades políticament. Si d'alguna cosa hem volgut marxar-ne ha estat dels governs dictatorials que han prohibit, no han deixat fer. Davant d'això m'entren molts dubtes sobre la conveniència o no de la prohibició.
Puc parlar dels correbous i algú em dirà que no tenen res a veure. No entro en comparacions, però a mi personalment no em fa cap gràcia veure un bou amb unes entorxes enceses a les seves banyes, essent la riota de la gent. Posats a prohibir jo també ho prohibiria, com segons quines actuacions amb animals a circs o parcs zoològics.
Davant de tot això hem de ser molt escrupolosos a l'hora de prohibir segons què i no fer-ho per a segons què altre. No podem caure amb la demagògia ni amb la dissimulació d'interessos personals o de grup. Puc estar d'acord en què no hi hagi corrides, en defensa dels animals, però haig de ser coherent sempre i amb tot, i això no és fàcil. És per això que jo hauria votat a favor de la prohibició, però hauria donat llibertat de vot als meus companys de partit.