divendres, 31 d’octubre del 2008

Tura renya el magistrat

Sempre s'ha vist que els rics han utilitzat els pobres; els poderosos, els humils; els intel·ligents, els ignorants... Hem conegut i viscut la dictadura, però fins i tot en democràcia hi ha un col·lectiu que està per sobre del bé i del mal. Alguns magistrats i Jutges viuen amb prepotència i emparats per una realitat social massa compungida i temorosa.
Sense menystenir la Justícia, no és just que tots depenguem del beneplàcit d'uns magistrats que rarament veuen limitades actituds dèspotes i insultants. Cal matisar que no tots són iguals, i també que alguns han estat jutjats pel seu comportament, però encara són massa les situacions en què el ciutadà de peu veu ridiculitzades les seves opinions i sentiments.
La consellera Tura ha escrit al magistrat que va fer comentaris poc respectuosos als joves jutjats per la crema de fotografies del rei. No sé si n'hi ha prou amb una renyada, i si no convindria actuar formalment contra el magistrat que amb la seva actitud em va insultar també a mi, sense que això s'entengui que doni suport a l'actuació dels joves per la qual eren jutjats. La meva llengua és el català i ningú em pot obligar a parlar una altra llengua, quan això fins i tot ho contempla aquesta Constitució tan poc generosa o l'Estatut pendent de la decisió d'uns altres magistrats, alguns dels quals amb la cara paguen.
Si se m'acut insultar o burlar-me d'un magistrat, què penseu que em pot passar? I si la burla la rebo jo del jutge? Li passarà el mateix que a mi?
Davant la llei tots tenim els mateixos drets, o això és el que em varen ensenyar. Si això encara funciona, per què el magistrat pot quedar indemne? No hi hauria d'intervenir el fiscal?