dijous, 26 de maig del 2011

Fent càlculs

Mentre els polítics estan fent els seus càlculs per formar govern, jo estic barallant-me amb els angles inscrits i l'angle central d'una circumferència i les seves mesures, i amb les multiplicacions i divisions de graus, minuts i segons... Recordo que m'ho havia passat molt bé amb les matemàtiques, encara que actualment les tinc força rovellades.
De fet els càlculs que han de fer els càrrecs electes són més senzills aritmèticament, però resulten molt difícils d'explicar. Què passarà si CIU pacte amb el PSC? que diran els nacionalistes de CIU? i els militants d'ideologia d'esquerres? I si CIU pacte amb el PP? perdrà tota la credibilitat? o serà una prèvia al pacte de la primavera següent? A qui faran content? a qui decebran?
Facin el que facin no deixaran satisfets a tothom. És per això que convé que analitzin com se sentiran més còmodes, i decideixin. Governar és això: prendre decisions. Ho vàrem fer fa quatre anys i, malgrat tot, penso que no ens vàrem equivocar. Ara està molt complicat. Hi ha molts ajuntaments que tenen veritables problemes per quadrar majories que els permeti governar còmodament durant els quatre anys. Són segurs els pactes? Cal fer masses combinacions perquè surtin els números?
Jo ja he acabat la lliçó. El control anirà d'angles i segments, de bisectrius i... per al pacte encara queden 15 dies.