divendres, 20 de maig del 2011

Alcalde Ramon Vinyes

Avui és el darrer dia de campanya abans de la jornada de reflexió per escollir qui volem que sigui el nostre alcalde. Personalment ja ho tinc tot decidit, i per tant la jornada de demà em sobra. De fet tota la campanya em sobra, i amb això no vull dir que no hagi anat bé, ni que sigui supèrflua. És bo que els candidats s'esforcin per explicar bé el seu programa i engrescar la ciutadania a què els voti. Algú es convencerà a darrera hora, d'altres, la majoria, ja ho tenen clar, sigui perquè algun parent o amic s'hi presenta, sigui perquè hi ha un partit que els fa peça, o perquè els agrada realment la manera de fer d'aquella gent.
Aquests dies, parlant amb gent, ha tornat a sortir el tema de sempre, el tema de les llistes obertes. És cert que mirant les diferents llistes que es presenten a Arenys, jo assenyalaria a més d'un o una de diferent llista. Perquè en un poble ens coneixem tots, i encara més si durant quatre anys he estat fent de regidor. Però també explico als meus companys de tertúlia improvisada, que les llistes obertes no són la solució de tots els mals. Perquè si ja és difícil conformar una llista tancada que pugui funcionar una vegada obtinguts els vots, no us dic res d'haver de formar govern amb les persones escollides a títol individual, per la població d'Arenys. No dic que sigui dolent, parlo de dificultats. Hi ha també un altre possible problema, i és el "frikisme". Amb llistes obertes es poden presentar fàcilment personatges que en el món de l'espectacle o del còmic, o de què sé jo... poden ser extraordinaris, però fent de polítics... Tampoc hi ha garantia amb llistes tancades...
Sigui com sigui, ens trobem davant una situació en què hem d'escollir el proper alcalde per als quatre anys, i jo em decanto per l'actual alcalde, la millor garantia d'èxit per Arenys (que no es molestin els altres... és la meva opinió subjectiva, personal... - hi ha moltes susceptibilitats).
Jo votaré Ramon Vinyes, perquè vist tot el panorama, el veig el més capaç d'afrontar els problemes econòmics i financers d'aquests quatre anys. Té l'experiència d'alcalde, però també, per dues vegades, de regidor d'Hisenda. Coneix pam a pam tota l'administració, perquè durant aquests anys ha hagut de fer tots els papers de l'auca, substituint a regidors que no estaven per la labor.
Ramon Vinyes no té aquella espontaneïtat i gràcia que tenen d'altres, als quals admiro, però sí que és seriós i es compromet amb les coses, donant la cara on calgui. No és l'únic treballador dels que es presenten, però té les idees molt clares, i sap què fer en tot moment. Està les 24 hores del dia pendent del funcionament de la seva vila, i no escatima esforços per solucionar tot el que es presenta.
Hi ha alternatives que són bones per acompanyar Vinyes al govern, però el perfil d'alcalde, en aquests moments, és el d'en Ramon, i en ell diposito tota la meva confiança, tal com vaig fer ara fa quatre anys, per anar al seu costat a treballar per Arenys. Benvolgut alcalde, que tingueu sort!