dijous, 17 de juliol del 2008

La crisi i les companyies de baix cost

Fa uns quants mesos parlava, en aquest blog, de la companyia Raynair i li atribuïa el mèrit de ser la salvadora del català de l'Alguer, per la facilitat d'anar de Girona a l'Alguer, en un cap de setmana i provocar que els carrers de la ciutat illenca estiguessin plens de catalans. Haig de dir que se'm va rebatre la frase amb arguments contraris. La veritat és que en cap moment li vaig voler donar cap mena de rigor científic. Per cert, la frase no me l'havia inventat pas.
Avui torno a parlar de la companyia perquè a diferència del que està passant en el món dels negocis, en què tothom tanca, augmenta l'atur i es redueix la inversió, Raynair acaba d'anunciar nous vols, nous trajectes des de Girona a partir de la tardor, un fet important per Girona i també tot el país.
Us haig de confessar que només he estat una vegada a l'aeroport de Girona i precisament per anar a l'Alguer. Els companys de viatge en comentaven els canvis que havia experimentat l'aeroport, i és veritat que jo tampoc m'havia imaginat les dimensions que tenia, probablement perquè hi ha ciutats espanyoles més grans que Girona, que tenen uns aeroports molt més petits i amb menys serveis.
Estic a l'expectativa per veure de quina manera afectarà la crisi a les companyies aèries de baix cost. De moment sembla que Raynair no s'espanta i fa uns dies que ens anunciaven la fusió de Vueling i Clickair, amb grans expectatives econòmiques. No semblava que els ciutadans havíem de reduir despeses, i que el preu del petroli va pujant? Com s'entenen aquestes bones expectatives?