dimecres, 30 de juliol del 2008

El veí de l'apartament de la segona planta

Me'l varen presentar ara fa l'any i el vaig trobar un veí molt correcte i educat. Vesteix roba de marca, molt ben planxada, i no fa gaire fressa. Puja l'escala molt silent fins a l'apartament de la segona planta. La veritat és que no saps mai si és al pis o bé ha sortit fora; de fet no hi passa massa estona, i quan vols parlar-hi necessites estar de sort.
La veritat és que no hi tinc cap relació i per això tot el que sé d'ell és perquè m'ho comenten els seus veïns de replà. No té massa bona fama, i contradiu la impressió que em va produir el primer dia. Em diuen que és poc a casa, perquè prefereix sortir amb els amics amb qui confia. Algun d'ells, sembla ser que el visita sovint, i tenen algun negoci entre mans, però no és aigua clara. Ell no ho explica i ningú gosa demanar-li.
Sembla ser que la persona que vivia al seu apartament, abans d'arribar ell, es relacionava més amb els veïns del replà i fins i tot acostumaven a organitzar actes conjuntament. Actualment té tractes amb una veïna que fa força temps que viu a l'apartament del davant, encara que n'és propietària des de fa pocs mesos.
M'hauria agradat mantenir la seva imatge com la vaig percebre el primer dia, però cada vegada m'expliquen més interioritats que no acabo de creure'm, que de ser certes potser s'hauria de prendre alguna mesura. Poc a poc es va convertint amb un veí molest, gens solidari i segons algú, també fraudulent.
El que li va vendre l'apartament li va donar moltes facilitats, per sobre d'altres que també hi optaven, i sempre li ha tingut bona consideració, encara que darrerament tampoc el veu de la mateixa manera i sembla ser que, si fos ara, potser no li vendria.
L'administrador que porta els assumptes de la comunitat de propietaris s'ha adonat que més enllà de la roba de marca, s'amaga una persona estranya, que pensa molt en ell i no fa cap gest per a la comunitat, ni les obligacions que estan marcades. El problema és que l'administrador és molt tou i no troba la manera d'advertir-lo, o fins i tot penso que ni s'ho ha proposat, i hi ha alguns veïns que s'estan plantejant actuar, perquè ja no ho aguanten més.
La història no té un acabament clar, i més aviat fa pensar que n'hi ha per estona, per la qual cosa tindrem més ocasions per parlar-ne. Tot plegat és una llàstima perquè ens havíem proposat aconseguir un bon ambient a tot l'edifici, i de moment ens està costant més del compte.