dissabte, 29 de març del 2008

15 anys d'ACEM

Ells eren quatre mil i nosaltres uns sis mil ben bons, però han estat ells els protagonistes; nosaltres hi hem anat per gaudir del seu treball, per emocionar-nos. Em passa sempre que escolto nois i noies cantant;no puc evitar l'emoció.
Hi havia més protagonistes: l'Albert Guinovart i en Salvador Brotons, compositor i director respectivament de l'obra "Els quatre elements", i també la Spanish Brass, el Virus String Quartet, el Vox Alba i el grup de percussió Tactequeté.
68 poblacions representades al Palau Sant Jordi pels futurs músics del nostre país, que avui hauran viscut una jornada que no oblidaran fàcilment. De pell de gallina, ens deia la Marina abans de començar el concert; només contemplant els cantaires als seus seients. Els cantaires, de blau, a les grades est; els músics tradicionals i la percussió, de vermell, a les grades oest. Al centre de la pista la corda, de verd, i el vent, de grog.
Albert Guinovart, que ha actuat de pianista, és un gran compositor que s'ha fet popular per haver escrit la sintonia televisiva de serials de TV3, com Nissaga de poder, Laberint d'ombres o el cor de la ciutat, per posar alguns exemples.
L'autor del text de les cançons, és Miquel Desclot de qui ja li coneixem molts treballs per a cantates interpretades per les corals infantils del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya. La batuta en mans d'en Salvador Brotons, gran director i també compositor.
El resultat ha estat molt bo, amb una gran interpretació musical, de qui destacaria el vent i la percussió, amb un gran final, el tutti que dóna nom a l'obra musical. Una esplèndida festa d'aniversari de l'Associació Catalana d'Escoles de Música (ACEM).

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!!!
Jo era una de les clarinetistes que tocava a l'orquestra de vent, i m'he trobat el teu blog de casulitat. Em fa il·lusió que t'hagi agradat, perquè em currat MOLT amb la fi de que agradi, i tan nosoltres, els músics com l'organització ha d'estar molt conenta amb el treball qeu em realitzat.
M'he trobat el teu blog perque m'agradria saber a quina hora s'emet el concert per TV3, tu ho saps? M'agradaria moltíssim saber-ho, des de la cadira i amb un faristol al devant, ha de ser molt diferent que veure i escoltar el concert a les grades. Et deixo el meu e-mail: yasamuka@gmail.com

Moltes gracies!!

anniah ha dit...

Si per fora se diu que va ser impactant, per dins us dic que va ser flipant, impactan, esfereidor, fantastic, i no pararia mai de dir lo impresionant que va ser.

Des daqui feliciats al Salvador Brutons, que va fer una d les feines més complicades, i brutals que se li podia demanar mai a un director. Dirigir 4000 persones en un lloc que l'acustica no está feta per aquest tipus d'actes, i molts problemes de microfons, i haver aconseguit que ens ho passessim de la manera que ens ho vam passr els musics, es mereix el millor aplaudiment de tots!

També a l'organització, encara que dins dels vestidors i magatzems estavem tots bastant apretadets entre fundes instruments persones i ampolles d'aigua, va ser una de les millors organizsacions d'actes enormes que més be els he vist.

Felicitats a tothom, al disenyaor de les samarretes també:P, perquè els musics ens ho bam passar dels millors dies fent musica, amb tanta gent i tanta alegria flotan xls aires.

Helena Rodriguez Masafrets.
Viola,de l'ACEM 15 anys.

PD: esperem que per els 20 anys també hi puguem asistir tots, i més!

Anònim ha dit...

Jo vaig ser una de les cantaires i va ser impresionant.
No ho oblidaré mai a la vida, cantar al palau sant jordi, ja sigui amb 4 persones més no s'oblida.

Anònim ha dit...

Jo també hi vaig ser, el meu fill, amb només 7 anys, hi participava en el grup de veu. Em vaig emocionar moltíssim, va sortir tot perfecte.
Des de que vaig sortir del Palau tinc la cançó dels 4 elements tot el dia al cap, la canto sense adonar-me. És preciosa i tots els artistes que la interpretaven van contribuir a magnificar-la.
També he de dir que l'organització va ser fantàstica, els nens van sortir ràpid i amb ordre, el so mereixia un 10, la il·luminació... Tot va ser excel·lent.
Gràcies a tots pel vostre esforç i una felicitació molt gran per la vostra feina, ja tenim aquí els músics del futur!

Anònim ha dit...

Com en els altres comentaris m'ha agradat molt trobar el teu i és que desde la part dels músics ha estat molt emocionant!!! Veure com mica en mica arribavem els músics de les diferents seccions ens anavem col.locant, cadascú al seu lloc esperant que s'omplis el Palau Sant Jordi i fer un dels concerts més multitudinaris que de ben segur els 4000 músics que el vàrem interpretar no ho oblidarem mai. Per cert jo estava en la secció de la Percussió corporal dirigit pel grup de percussió Tactequeté (QUINS CRACS!!)Només volia recordar també que en el teu comentari falta comentar una secció que no surt anomenada en el teu post i que crec que és important anomenar, i que són la secció de dansa que també ho van fer molt bé i que duien el color taronja.

Salut
Oriol Percussió corporal.

Anònim ha dit...

wolaaa va molar molt jo tokava el picolo i la flautaa!! nomess u dik posa mlt nerviosa kuan tokes el picolo i totom et miraaa tink 9 anysss inoblidableee!!

by: nuria_gene@hot..