divendres, 15 de desembre del 2006

Lluís Llach s'acomiada?

No ho segueixo gens, però tot sovint llegeixo la notícia del comiat de Lluís Llach. Sempre penso que es tracta d’una estratègia per vendre més “bolos” i també enregistraments, i no acabo d’imaginar-me en Llach, jubilat, sense cantar.
No seria la primera vegada que un artista anuncia que es retira, per després tornar a escena. Tothom té dret a canviar d’opinió, sobretot quan no molesta a ningú. Una altra cosa seria que el cantant estigués fent tot aquest muntatge, sabent que hi tornaria més endavant.
Dit això, s’ha de reconèixer la força de Llach. Encara que jo no he estat un gran entusiasta d’ell, li reconec la qualitat de les seves composicions. Em sobren algunes peces, però en recordo algunes de molt interessants. La primera que em ve a la memòria, improvisant, són les “campanades a mort”, i també un muntatge que va programar a València, em sembla que dins dels actes del 9 d’octubre. Crec que no l’ha tornat a interpretar.
A mi no em faria res que hi tornés. Penso que la seva veu, a diferència d’altres, encara és potent i segura. En tot cas, si realment s’acomiada, només puc dir-li “gràcies pel treball de tots aquests anys”.