dimecres, 24 de febrer del 2010

Participació fraudulenta

Avui després del Ple s'ha iniciat un debat improvisat al qual m'he incorporat quan me n'anava cap a casa per poder veure el meu fill que ha complert els catorze anys. No hi he estat massa estona, però suficient per afirmar que no estava d'acord amb mantenir el fòrum obert i anònim de la pàgina web de la Ràdio municipal.
Els interlocutors no hi estaven d'acord i entenc que és per una mala comprensió del concepte de la participació i del dret a opinar de les persones. No confonguem llibertat d'expressió amb llibertat per dir el que em rota contra qui em dóna la gana, sense necessitat d'argumentar o justificar-ho, gràcies a amagar la meva identitat.
Les coses s'han de poder dir tal com són o més aviat com les veiem, però hem de ser responsables del que diem, sobretot si ens dediquem a insultar o a fer afirmacions falses, o sense base ni contrast identificat o identificable. Tot això és i ha de ser possible donant la cara i no amagant-nos. És molt fàcil dir el nom del porc si els altres no saben que he estat jo.
Penso que és important facilitar que les persones es puguin expressar i que ho pugui veure quanta més gent millor, però en un fòrum on es desbarra alegrement sense cap tipus de rigor, i no parlo de rigor científic, sinó de sinceritat i serietat, no val la pena perdre-hi ni cinc minuts, perquè no t'aportarà res més que rebuig i ganes de girar pàgina. Si el fòrum es programa en una empresa o organisme públic, estem estafant a tothom, perquè el cost és un cost que paguem tots i els responsables n'han de passar comptes. Jo ho veig així, i sempre ho defensaré.