divendres, 31 d’agost del 2007

Wifi_skype_guifi

Avui, quan ja tenia pensat el tema de què parlar, m'ha telefonat la meva germana per Skype, des de Vic, i després de fer-la petar, m'he decidit a parlar del contingut de la conversa. A més, i amb la col·laboració de possibles lectors avançats en coneixement de comunicació per Skype, fins i to puc tenir l'oportunitat d'entendre una mica més tot aquest món de la telefonia per Internet, que és per a mi encara força nou.
Un bon dia em varen parlar de Skype com una manera de parlar des d'Internet sense més cost que la connexió ADSL, o wifi si és el cas, i ho vaig posar en pràctica per parlar amb la família, els veïns i fins i tot amb l'Enric Pera, al Senegal.
Avui, la trucada de la meva germana afegia un element nou, i és que el portàtil que utilitzo porta webcam incorporada (avui ja ve de sèrie), i per tant em podia veure.
Però amb Skype no tan sols pots fer trucades entre ordinadors, sinó que també pots trucar a telèfons fixos, a un cost molt baix. El meu dubte és saber si hi ha molta gent que ho utilitza, tot i que hi ha un gran avantatge respecte a l'ús del telèfon fix, i és que no pagues el manteniment mensual, que no és pas barat.
Però la conversa amb la meva germana girava al voltant d'un altre nivell de Skype. Es tracta de la possibilitat de disposar d'un número de telèfon Skype, per fer trucades sense cap cost. L'avantatge, a part del cost, és que les altres persones et poden telefonar, i el cost que pateixen és el mateix que el d'una trucada a telèfon fix.
Però encara n'hi ha més. M'ha parlat de la xarxa "guifi.net" que segons sembla patrocinen diferents ajuntaments. Aquests autoritzen la instal·lació d'una antena a casa, i la connexió a la xarxa, sense cap cost. Això vol dir que si sumes el cost zero de les trucades des de Skype, amb el cost zero de la connexió a Internet, el resultat és simplement cost zero.
Osona té molts nodals de la xarxa guifi, però al Maresme també n'hi ha, i a Arenys de Mar n'hi ha un, que es troba al carrer de Santa Rita.
Si no estem més en contacte tots plegats és perquè no volem, ja que de facilitats cada dia n'hi ha més. Arenys de Mar ofereix des de fa temps moltes prestacions tecnològiques, gràcies en bona part a Arenys.org. Des de l'any passat, els estius són wifi a una bona part del centre d'Arenys. Però no n'hi ha prou, i totes les persones i institucions implicades en són conscients. Hem d'avançar encara més, i ho hem de fer tots plegats, sense deixar-nos ningú pel camí. Si no és així, hi haurà alguna cosa que ballarà i no ens deixarà caminar en equilibri, i una societat desequilibrada no va enlloc, tampoc la Societat de la Informació.