dimecres, 29 d’agost del 2007

Mals aires a la Biblioteca

Haig de confessar que no tinc prou coneixement dels fets com per fer-ne un judici, però sí que hi ha fets, actuacions, declaracions o actituds que et criden l'atenció, en positiu o negatiu, i això sí que ho puc comentar.
He vist d'esquitllada la notícia del cessament de Rosa Regàs com a directora de la Biblioteca Nacional; he sentit les seves declaracions enregistrades, i he vist i escoltat les que ha fet el Ministre de Cultura. No m'ha agradat. No sé si Rosa Regàs ho ha estat fent bé o no, però no m'ha agradat el ministre. Ni el to, ni les gesticulacions, ni el què ha dit, ni com ho ha dit. Hi ha maneres i maneres, i jo, digueu-me maniàtic, dono molta importància a les formes, i em condiciona molt per al futur.
Potser m'equivocaré, però aquest ministre no té futur. No pot ser un bon ministre, i si allarga no serà per mèrits sinó en tot cas per estratègia. No es pot parlar amb el to de veu tan agressiu i assenyalant amb el dit. Rosa Regàs el titlla de colèric, potser té raó, o com a mínim no ho ha dissimulat gens.
Algú voldrà veure-hi preferències cap a una persona de casa, però s'equivoca. Diuen que el ministre ha afegit que amb la sortida de Rosa Regàs s'accelerarà el procés de modernització. Això només s'explica per una falta de confiança que tard o d'hora havia d'explotar, o simplement una rebequeria de nen petit. Veurem com acaba tot plegat, perquè tampoc li desitjo res de dolent al ministre; són sensacions.
Deixeu-me, però, que acabi amb una bona notícia per als arenyencs, ja que avui els arenyautes hem pogut llegir un tastet de la història sobre Luzaga, Sant Zenon, Sant Roc i el Pare Fita, que ens ha promès l'entranyable Ramon Verdaguer, que darrerament ens raciona els seus escrits.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Estimat Xavier:
Hem estat de vacances. Una de les coses que he trobat a faltar (no trobava internet enlloc) eren els teus comentaris.
Només arribar els he llegit amb fruició, com sempre. De Luzaga ja en parlarem. Només arribar , vaig anar a donar fe del viatge al nostre alcalde.
Una abraçada.
Ramon Verdaguer