divendres, 16 de febrer del 2007

El ressò d’arenyautes

L’escrit d’ahir, que també vaig enviar a arenyautes, ha creat més expectativa del que realment em pensava. Me l’he rellegit diverses vegades per veure si deia res d’extraordinari. El cas és que no comento res més que fets reals, això sí, condensats en quatre o cinc paràgrafs.
S’ha de dir que la comunitat arenyauta és força viva i que el blog em serveix més per arribar fora d’Arenys, i que de cara endins és la xarxa d’arenyautes qui guanya la partida.
Tornant a l’escrit, el que sembla que ha cridat més l’atenció ha estat el filtre que hi havia per entrar documents al Registre Municipal. De fet jo parlava de prohibició, que probablement és el més encertat, tenint en compte que els treballadors responsables del Registre Municipal, tenien l’avís de no permetre enregistrar documents. Això és el que es va dir en un Ple Municipal (el 25 de gener de 2006), i ningú ho ha negat encara.
El més curiós de tot és que ningú n’havia parlat fins ara. En el meu escrit del mateix dia 25 de gener, escrivia, arran de les al·legacions dels treballadors municipals al pressupost aprovat inicialment el mes anterior, i que s’aprovava definitivament, només amb els vots favorables de l’equip de govern (CIU+PP):


Tot i així el PSC, ERC i el regidor no adscrit han presentat una moció per via d’urgència, on es demana un compromís, per part de l’equip de govern, de solucionar alguns dels punts que figuraven a les al·legacions dels treballadors:
1- dotar econòmicament la plaça del cap de Recursos Humans.
2- acordar un calendari, entre treballadors i govern, per regularitzar la situació dels interinatges.
3- ordenar que siguin admeses al Registre Municipal les instàncies i escrits que els sindicats i Comitè de treballadors vulguin presentar, adreçats a qualsevol instància municipal (em fa vergonya pensar que això no fos possible fins ara. A sant de què?)
La moció s’ha aprovat unànimament."


Però no va passar res, i d’això en fa més d’un any. Ara algú més ho troba escandalós, però qui ordenava aquesta il·legalitat continua tan tranquil com sempre. Avui, aquesta reflexió la reservaré pel meu blog, i d’aquesta manera no donaré més motius perquè els més sensibles ho considerin campanya preelectoral, encara que l’equip de govern sí que l’està duent a terme.