dijous, 23 d’agost del 2012

Un govern que no dóna la cara?

El tema de discussió d'aquests dies és si el president i el govern participarà a la manifestació o no. La posició del portaveu del govern, el senyor Homs, és molt còmoda: el que realment importa és la participació del poble. D'aquesta manera el govern es guarda un roc a la faixa. Si no hi participa no perilla el seu posicionament. Si la manifestació és un èxit podrà dir que ha estat el president qui ho animat, però si és un fracàs ho justificarà dient que ara s'havia de reivindicar el Pacte fiscal i no la independència.
Estic d'acord que el poble és qui es manifesta i després el govern es dóna per assabentat del missatge i actua en conseqüència. El problema és que estem una mica escaldats. Ens han enganyat més d'una vegada fins al punt de caure en ridícul. Què passarà ara? Després de la manifestació què farà el govern? Si Madrid diu que fins al 2015 no es parla de modificar el sistema del finançament, què dirà el nostre president?
El que ens temem molts és que no passi res, o sigui, que el president torni a Catalunya amb la cua entre les cames i a planificar-ne una altra. Estem massa crispats tots plegats. Madrid no fa més que escalfar l'ambient i la resposta l'ha de canalitzar el govern català per evitar mals innecessaris. Però ha d'actuar!
No sé si avui es notarà al Nou Camp, amb estelades com a reacció a les paraules del govern de l'Estat. Mira que jo, que no sóc de banderes, potser em posi l'estelada i tot. Es que et vénen ganes de fer allò que no hauries pensat fer si no fos per la manera que ens tracten. 
Jo tampoc penso que sigui tan important que el govern participi o no a la manifestació. El que no em semblarà bé és que es faci enrere de les seves paraules. Recordo que, més o menys, el president va dir que o per les bones o per la força. Doncs ja estic esperant el Pacte, el fiscal!