dimecres, 28 de desembre del 2011

Esperant el comentari de Pilar Rahola

Mentre molts estan calculant el sou dels membres de la reialesa, jo estic a l'expectativa per si Pilar Rahola escriu alguna cosa sobre els ortodoxes jueus. El fet no és d'ara, però ha estat notícia arran de l'escopinada a una nena de 8 anys perquè, a criteri de l'escopidor, anava mal vestida. Ha sortit a la llum pública el tracte que la societat jueva més radical, brinda a la dona.
Radicalisme i religió van massa lligats. Pensem en els radicals musulmans, els jueus i també els catòlics. És una coincidència o bé té la seva raó de ser. Què es refugia a què? la religiositat mal entesa porta al radicalisme? o són les persones mentalment radicals que s'aixopluguen en la religiositat?
Pilar Rahola és, amb Joan B Culla, una representant distingida del sionisme català, que m'agradaria que opinés sobre aquests comportaments, al meu entendre, indefensables, d'un sector de la població jueva que no és precisament marginal, sinó que tenen, malgrat no ser molts, un gran poder econòmic i polític.
Ho dic perquè ja està bé de criminalitzar unes cultures i posar dalt del pedestal unes altres, sense adonar-se que les persones se'ns ha de valorar pel que fem i no pel que diem i encara menys pels tòpics o generalitzacions, que sempre són traïdores.
Estic convençut que Pilar Rahola criticarà aquest tracte vexatori a la dona, i seria la primera a posar-se al capdavant de les manifestacions contra aquests ortodoxes repugnants, però m'agradaria llegir el seu article i creure'm que també relativitza i no posa tothom al mateix sac.