divendres, 2 de setembre del 2011

Unes Rambles desendreçades

Deu fer un parell de setmanes que vaig baixar a Barcelona i em vaig passejar per Les Rambles. No sé si fa gaire que no hi heu estat, però la impressió que vaig tenir va ser molt negativa. Les parades del mig les vaig trobar desendreçades, amb una sensació que ocupaven espai dels vianants. 
Recordo d'anys enrere (desconec quan s'ha fet el canvi), que les parades de revistes i diaris, i les dels ocells i flors, tenien una concordança i crec que tampoc n'hi havia tantes. Ara es ven de tot, des de gelats a entrades del Barça, amb unes instal·lacions "cutres" al meu entendre.
Si Les Rambles eren un símbol de la ciutat, i un reclam per als forasters, ara més aviat convida a allunyar-te'n, per l'estètica, l'ocupació de l'espai i, segons he llegit, els preus astronòmics de les begudes que s'hi poden prendre. Sense tenir cap interès personal ni tampoc ciutadà, perquè no sóc barceloní, sí que penso que valdria la pena que el govern municipal endrecés aquest espai emblemàtic, de manera que convidés més a passejar-s'hi. La meva família vàrem aprofitar la primera sortida per enfilar carrer enllà i deixar enrere Les Rambles.
Em sona que hi ha converses amb els paradistes i potser ja s'està solucionant, però en tot cas és convenient posar-hi ordre i vetllar per la imatge. Quan visites una ciutat et fixes amb els detalls i sobretot en la neteja. Això ho he experimentat aquests dies a Andorra, a qui els poso una bona nota. A Les Rambles no podies puntuar perquè no acabaves de veure si estava neta o bruta, només veies una munió de gent sortejant un reguitzell de parades que feien l'efecte de provisionalitat, però en cap cas d'ordre i endreça. A veure si el nou alcalde hi posa el remei.

1 comentari:

Andreu Bertran ha dit...

Hola Xavier,

Referent al tema de la neteja en el seu dia, i en el marc d'una reunio participativa en l'area de cultura, vaig dir quelcom semblant. Aleshores era referent a Arenys i a la impressio negativa que es pot endur un visitant en passejar per la Riera quan aquesta esta tan bruta (en algunes ocasions amb fortes pudors, fins i tot).

Per mi la neteja de l'espai public, tot i que ha de comensar pel civisme de cadascu de nosaltres, l'Ajuntament tambe n'ha de tenir cura, tant per l'aspecte cultural esmentat, com sobre tot per questions de salubritat. Imaginem que passaria si un nen o un adult s'entrebanques i caigues sobre una tifa de gos fent-se una ferida.

Que sapigues, que de segur que ja ho saps, que et segueixo habitualment.

Una abrasada,

Andreu Bertran

P.D.: Escric en un teclat angles sense accents ni c trencada. Disculpa les errades.