diumenge, 12 de juny del 2011

Relaxació a mil metres d'alçada

Sense tenir-ho programat, aquesta tarda hem fet cap a Cantonigròs. Si no ho coneixeu, us aconsello que hi aneu algun dia. El poble no té res de l'altre món, però el paratge és fantàstic. Ja ho explicat més d'una vegada que allà hi tinc tots els meus records d'infantesa. Realment era diferent i no puc comparar-ho perquè llavors m'entristeixo. Recordo la màquina de batre fent el paller del darrere de ca la filomena. Ens arribava la palla voleiant fins a casa.
I la matança del porc que la feien al mig del carrer, pràcticament davant de casa. Ens assabentàvem pels crits que feia el pobre animal mentre l'estiraven cap a la graella.
No massa lluny de casa hi havia la font de les monges i allà al riuet hi caçàvem capgrossos. Per poder-nos banyar havíem de baixar a la foradada (a mi em feia una mica de por ficar-m'hi allà sota la cascada). Recordava que una nit, una dona de Cantonigròs havia baixat fins al capdamunt del salt d'aigua i s'havia llançat i ofegat. Jo preferia anar al nàutic, una raconada del riu que així l'anomenàvem. Allà hi havia pescat algun barb. No hi he anat mai més. A la foradada, en canvi, no fa pas massa que hi vaig tornar.
Avui no es tractava de fer turisme ni passejar pels voltants del poble. Havíem de solucionar un problema que se'ns ha presentat a la casa. No ha estat tan greu com ens imaginàvem, quan ens han telefonat els veïns. Ha estat bé, però, acostar-nos-hi. Encara no hi ha la gent de l'estiu, però es notava que ens hi anem acostant.
Ha estat el primer dia relaxat del tot, després de quatre anys? No sé si algun dia d'aquests anys he viscut relaxat, però avui segur que sí. Ahir ho comentàvem amb veïns del Tossol, celebrant la festa del carrer.
Per la Mare de Déu d'agost, el sol es pon al bell mig del Pedraforca. Ho veureu si sou a Cantonigròs i no és un dia amb massa calitja. Avui la posta de sol l'he mig vist arribant a Arenys. El dia és molt llarg, estem molt a prop del solstici d'estiu. Demà miraré de relaxar-me des d'Arenys. Dimarts serà especial, perquè a Mataró també hi ha hagut canvi.