dimarts, 21 de juny del 2011

Pacte CIU-PP a l’Ajuntament d’Arenys

Avui s'ha fet públic el pacte de govern entre CIU i PP, a l'Ajuntament d'Arenys. Un pacte que estava tancat, però que s'esperava la incorporació d'alguna altra força política. L'alcalde Fors ha proposat, des del primer dia, un govern de consens que finalment no haurà estat possible. Tot i així, sembla ser que el regidor del Bloc acabaria acceptant responsabilitzar-se d'una regidoria, sense entrar al govern. No ho entenc massa. És allò de agafar la part amable i desentendre's dels problemes. Si la regidoria funciona, serà gràcies al regidor, però si el govern fa aigües, el regidor no hi tindrà cap culpa. És allò de nadar i guardar la roba.
Amb el pacte CIU-PP i la... no sé com dir-ho, la... complicitat del Bloc, s'obté una bona majoria, capaç de governar, amb pactes puntuals amb altres forces polítiques, que estic segur que obtindrà, encara que sigui per responsabilitat política dels grups de l'oposició.
Ja he dit més d'una vegada que jo no entenc gaire els partits polítics. Em costa de veure la bondat del tacticisme. M'expliquen que d'aquí a quatre anys... però jo miro la data actual, les necessitats actuals, la importància d'un govern fort per fer front les dificultats econòmiques que presidiran tot aquest mandat.
M'agradarà més un alcalde que un altre. Ja ho vaig dir en campanya electoral. Una vegada coneguts els resultats, i la voluntat dels càrrecs electes, només entenc les ganes de treballar per Arenys, sense tàctiques ni escrúpols partidistes.
Fa quatre anys, un govern desgastat, sense il·lusió ni cap programa electoral engrescador, se'l va desplaçar i substituir per un pacte de partits, amb persones amb grans idees, il·lusió, i ganes de treballar per canviar la inèrcia dels darrers anys. Enguany el panorama era diferent i el pacte a tres, no tenia la mateixa raó de ser. Els papers canviats.
Desitjo que tothom l'hagi encertat, i que tots, govern i oposició, treballin per Arenys. I d'aquí a quatre anys... ves a saber com estarem.