dijous, 16 de juny del 2011

Per compromís amb qui em va dipositar la seva confiança

Permeteu-me que abans d'entrar en el tema d'avui, afegeixi alguna cosa més sobre els fets dels indignats violents. No estic d'acord amb les declaracions del senyor Arcadi Oliveres, que potser també ha traspassat el límit de la convivència social. Estic plenament d'acord amb les paraules que avui expressava Vicent Sanchís, en el sentit que no és tan important si el nombre de violents era una minoria, com que la convocatòria era violent. És per això que tots són responsables dels actes vandàlics i violents de la concentració. Per altra banda també coincideixo en què és una simplesa defensar que no representen ningú, i que no són responsables de res. Quan un grup organitza un acte, ha de ser responsable de tot el que pugui passar. No s'hi val a dir que tals comportaments són d'una minoria, encara que no tinguin res a veure amb l'organització. Qui organitza un acte a l'espai públic s'ha de procurar un equip d'ordre que eviti mals comportaments. És massa simple, i no aconseguirem res, sense responsabilitat.
Avui he exercit un acte de responsabilitat política, en traspassar la informació de les meves regidories del mandat passat, als nous regidors i regidores del Consistori arenyenc. Aquesta tarda m'he trobat amb l'alcalde Estanis Fors, a qui he lliurat un CD amb tota la documentació de la regidoria de Participació Ciutadana, que incorpora també Mediació i el Banc del Temps. Després he parlat amb la regidora Soraya Real, a qui li he traspassat la documentació del servei d'Acció Social, amb la residència geriàtrica inclosa. I finalment hem conversat amb el regidor Joaquim Barris, a qui he traspassat la documentació d'Administració General, és a dir, tot el referent a Serveis Generals, Recursos Humans i Organització, i l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) i l'Arxiu.
La documentació conté la memòria de cadascun dels anys del darrer mandat, els documents i treballs elaborats durant aquests quatre anys i tot allò que facilita el coneixement de la situació actual del servei corresponent. He comentat la meva opinió sobre el funcionament real dels serveis, i tot allò que està pendent de realitzar i compromès, i fins i tot allò que m'hauria agradat continuar fent si no hagués decidit acabar la meva etapa dins l'Ajuntament de la vila.
Estic content perquè he pogut observar la il·lusió dels nous regidors i l'alcalde, un fet que és molt important per encarar un govern en època de crisi econòmica, i per tant, de pocs recursos. Els he desitjat encert i bona feina, i m'he ofert per allò que creguin convenient.
La serietat i compromís d'un traspàs de funcions és el que dignifica un Ajuntament i que alhora es mereix qualsevol institució. L'alternança política és saludable, i no pot ser mai motiu de fricció. Arenys necessita un govern municipal fort, i m'agradaria que així fos. Jo tinc nous projectes que determinaran una nova etapa de la meva vida. Avui, formalment, he conclòs un període que conservaré en la memòria i del qual em sento molt orgullós.