dimecres, 29 de desembre del 2010

Xavier Solà, Secretari General de Cultura

Avui he anat molt de bòlit i no he arribat a casa fins havent passat mitja nit. De seguida, i abans d'escriure el post, he volgut mirar quines eren les darreres notícies i m'he trobat amb una que esperava, més que tot perquè ahir en parlaven els diaris digitals, però el protagonista em va recordar que era els sants innocents.
Avui ja no toca fer broma i avui s'han nomenat els secretaris generals del nou govern de la Generalitat. S'ha confirmat que el secretari general de cultural serà el primer tinent d'alcalde de l'ajuntament de Vic, en Xavier Solà, amb qui vaig tenir l'oportunitat de treballar alguns anys en temes culturals.
Penso que el lloc estava reservat per a ell, ja que reuneix molts dels requisits. A més de l'amistat amb el conseller Mascarell, que li ve de molt temps, Solà és una persona molt inquieta, amb molt bones idees i a qui res li fa por. És una persona que quan es proposa una cosa, l'aconsegueix, i a més el que fa té ressò i bons resultats. Vic ha tingut molta sort amb ell treballant dins l'ajuntament, en les diferents etapes en què hi ha estat, i més hagués fet si li haguessin posat les coses més fàcils.
En la distància, he perdut el dia a dia de la seva feina, però tot el que m'ha arribat ha estat positiu i no m'ha vingut gens de nou. A la inauguració del nou Teatre Atlàntida, l'alcalde de Vic va deixar ben clar que Xavier Solà havia estat l'ànima del projecte i gràcies a ell s'havia pogut fer realitat. (No sé si heu vist el nou teatre, perquè val la pena acostar-s'hi).
Estic convençut que amb Mascarell i Solà al capdavant de Cultura, es podrà fer molt bona feina. Perquè són persones que a més deixen pòsit, que no passen sense deixar una bona petjada, i això és el que interessa per a un país que ha d'anar endavant.
Des d'aquest meu racó internauta, felicito l'encert del conseller en nomenar Xavier Solà per treballar conjuntament per la cultura del nostre país. Al nou secretari general també l'enhorabona pel nou càrrec, una etapa més de la seva trajectòria política i professional.