diumenge, 28 de març del 2010

El senyor Benet Maimí falta a la veritat

Queda millor dir que falta a la veritat que no pas dir que menteix. Això s'aprèn en política, però la realitat és la mateixa.
El senyor Benet Maimí, diputat al Parlament de Catalunya en representació de la coalició de CIU, i regidor a l'oposició, a l'Ajuntament d'Arenys de Mar, va llegir o li varen explicar el meu escrit de l'altre dia en què l'acusava de demagog. En lloc de defensar-se el que ha volgut fer ha estat acusar-me d'alguna cosa i no ha encertat. No ha encertat perquè el que diu és fals del tot.
El senyor Benet Maimí m'acusa d'amiguisme i de preparar les oposicions a mida perquè hi entrin els meus amics. Això ho hauria de demostrar, perquè és molt fàcil fer una afirmació sense provar-la.
Des que vaig prendre la possessió del meu càrrec, he treballat perquè les persones que entressin a treballar a l'Ajuntament ho fessin amb tota la imparcialitat possible. D'això en tinc testimonis a dins l'Ajuntament. Fins i tot per ocupar places de manera interina s'ha fet la corresponent oferta pública d'urgència, perquè tothom tingués possibilitat d'optar-hi, cosa que abans no sempre es feia.
El senyor Maimí es remunta al nomenament de l'actual cap de recursos humans, per acusar-me d'haver-la escollit a dit. El senyor Maimí desconeix, o actua de mala fe, perquè quan es varen redactar les bases del concurs de selecció de cap de RRHH, la cap actual no va ser escollida, sinó que va entrar una altra persona en el seu lloc. Amb la dimissió de la titular de RRHH, va venir l'actual cap, en comissió de serveis per un any, durant el qual es va preparar la convocatòria de la plaça, utilitzant les mateixes bases aprovades anteriorment, amb algunes modificacions introduïdes des de Secretaria i que si en alguna cosa afectaven a la candidata era que li disminuïen punts quan a mèrits acumulats.
Afirmar que es va fer a mida és mentida i una calúmnia, i l'únic que es pot demanar és que ho porti als Tribunals corresponents perquè es faci justícia, si creu que no n'hi va haver. Si no ho fa, serà perquè sap que no té raó.
Tampoc és cert que des que sóc responsable de Recursos Humans s'hagin creat 30 o 40 llocs de treball, sinó que estaríem parlant d'una quinzena de llocs, per a nous serveis, com l'Oficina d'Atenció Ciutadana, o el reforç de les àrees de Serveis Socials, Promoció Local i Policia, entre altres, encara que al mateix temps s'han amortitzat places, com la d'un delineant, un TAG d'Urbanisme i una administrativa d'Intervenció.
També és una calúmnia dir que les proves que tenen lloc aquests dies són amanyades. Es dóna la casualitat que en la primera convocatòria, la persona que interinament ocupava la plaça, no ha estat escollida, i no sabem què pot passar amb la resta de places.
Però el senyor Maimí ha comès més errors que no sé si és per desconeixement o bé mala fe. Diu per exemple que abans als tribunals d'oposicions hi assistien els partits de l'oposició. Això és cert, però també ho és que la llei vigent ha exclòs dels tribunals els càrrecs públics, siguin de govern o de l'oposició, i també els representants dels treballadors, encara que permet l'assistència a nivell personal.
Aquest dimecres hi ha convocat un Ple extraordinari, corresponent al del mes de març, i que es podran fer preguntes a l'equip de govern. M'agradaria que el senyor Benet Maimí fes preguntes al respecte, perquè li pogués respondre formalment. Seria una opció molt més lògica que no pas anar a llançar calúmnies a través de la ràdio i altres mitjans de comunicació i que jo utilitzi el bloc.
A mesura que s'acostin les eleccions veurem com episodis com aquest es van repetint i fins i tot augmentant, però a mi em tindran al lloc de sempre, amb els mateixos arguments i posició.
Si el senyor Benet Maimí em vol criticar, ho podrà fer perquè no sóc infal·lible, sinó que cometo els meus errors, però no vulgui buscar en mi mala fe, perquè jo busco la transparència i la justícia en totes les meves actuacions i les dels meus companys i companyes de govern.