dijous, 20 d’agost del 2009

Progressisme i rectificant

A vegades hi ha declaracions als diaris que em sorprenen i jo que em pensava que ja res no em podia sorprendre (no és cert; sortosament encara puc sorprendre'm).
Em refereixo al senyor Blanco, ministre de Foment, quan diu que si convé caldrà apujar els impostos a la gent que guanya més diners. Jo em creia que el PSOE era un partit d'esquerres, progressista, que lluitava contra les desigualtats per a, com a mínim, reduir-les. Ara resulta que aplicar uns impostos progressius en funció de la renda, pot arribar a ser una disposició a tenir en compte que, segons el ministre, la gent entendria.
El problema de tot plegat potser és que en el fons l'espai polític dels diferents partits polítics és el mateix, i per això hi ha tantes baralles per ser els primers i poder governar. Les diferències de discurs, en l'àmbit social, potser no són tantes i per això s'han de barallar per altres temes, a vegades superficials i només d'imatge.
I parlant d'imatge, no penso que el president Zapatero n'estigui donant una de massa bona. Si l'altre dia parlava de la poca confiança que despertava a l'hora de prendre decisions, avui podria continuar el discurs referint-me a les declaracions del president en el sentit de reconsiderar l'abast de la subvenció dels 420 mensuals. Estic d'acord que rectificar és de savis, però penso que no se n'ha d'abusar, i el PSOE ho fa molt sovint, potser massa sovint, i em repeteixo si dic que tot això crea desafecció i molta desconfiança