diumenge, 24 d’agost del 2008

Navegant per Internet

Avui he escoltat per Catalunya Música un duet que havia sentit com a sintonia d'un programa de ràdio, i he fet el mateix que vaig fer el dia que vaig sentir l'ària de la cançó a la lluna, de l'òpera Rusalka (dona d'aigua), d'Antonin Dvorak, és a dir, m'he posat a buscar l'òpera i autor a qui corresponia, fins que l'he trobat. El següent pas seria adquirir el CD i començar a escoltar tota l'obra, que desconeixia.
Es tracta del "flower duet" de l'òpera Lakmé, de Leo Delibes. És una òpera ambientada a la India de finals del segle XIX, sota el domini de la Gran Bretanya. Aquesta òpera es va estrenar el 14 d'abril de 1883, o sigui que ara fa 125 anys.
Per Internet he trobat una pàgina interessant, que m'he guardat a l'apartat d'adreces d'interès. És :::::El Poder de la Palabra:::::
Voltant per YouTube, haig de reconèixer que no hi estic massa fet, he trobat el duetto Buffo di 2 gatti de Rossini. De fet he trobat moltes versions, i la que us he penjat és la més friki. M'he adonat que no sé com moure vídeos amunt i avall. Això, avui dia si no en saps comences a ser un analfabet digital. El volia penjar directament al blog, però... al Facebook sí, perquè hi ha un enllaç directe.
Ahir vaig assistir al concert d'acordeons diatònics (ho varen precisar més d'una vegada), a càrrec del duet 21 boutons. La cova de la Mare de Déu de Lourdes estava plena, dues-centes cinquanta persones, pel cap baix, i el concert va agradar. Es tractava d'una oferta nova; no hi estem acostumats, i l'espai és bo. Penso que ha estat un encert dels organitzadors. El primer concert que hi varen programar, de música antiga, també va anar molt bé. Crec que aquest estiu hem descobert dos bons espais musicals: la cova de Lourdes i el darrera del Xifré.