dimecres, 23 de maig del 2007

Esperant la carta amagada

Em direu mal pensat, però l’experiència és un grau. Estem acabant la campanya electoral i una mica atens per veure quina se’n pesca el partit en el govern, ara que pot aprofitar la seva situació de governant.

Si recordeu l’any 2003, CIU, llavors a l’oposició, va repartir un escrit de l’actual alcaldable d’Arenys 2000, a Arenys de Munt, que no deixava ben parats els seus excompanys d’ERC. Era evidentment una “rabieta” en forma de venjança. Va ser una bustiada amb nocturnitat i traïdoria, a les vigílies de les votacions. És per això que ara estem esperant la carta amagada que utilitzaran per compensar el desequilibri per la mala gestió d’aquests quatre anys.
Avui algú em deia que ja l’havien utilitzat, i es referia a una carta de l’Ajuntament, enviada a tots els pares de l’escola Maragall, explicant tot el què han fet i tenen previst de fer, per contrarestar les opinions de l’AMPA, que estan escarmentats de les promeses de CIU+PP.
El govern de CIU+PP s’ha passat els darrers dos mesos maquillant tot allò que s’havia fet malbé de tant aturat que estava. Han arreglat el tram de carrer de Santa Llúcia, després de quatre anys d’insistència; han convocat reunions que els components ja es pensaven que no existien; han arranjat accessos a urbanitzacions, per mirar d’ensarronar els seus habitants; han plantat tota mena de plantes, encara que no fossin les idònies, perquè semblessin molt sostenibles i ecològics... de ben segur que us vénen a la memòria més accions que no havíeu vist durant els quatre anys.
No voldria caure en la mateixa misèria, i això em fa patir més del que us penseu. No m’agrada veure com s’utilitza la gent en benefici propi. Actuar d’aquesta manera no té lògica per aquells que fem el pas, per desencallar tot allò que l’actual govern ha paralitzat, per incapacitat o per fer la punyeta. No m’ha agradat com utilitzen la imatge de Mossèn Martí, per interès electoralista. Estic segur que a en Martí no li agradaria saber-ho, però tampoc els hi diria res, per ètica i elegància, cosa que no podríem dir d’ells.
No m’agrada el joc brut i no hi vull caure. Treballaré per convèncer la gent que podem canviar la manera de fer política, i que ho podem justificar amb el nostre testimoni. No m’agrada la manera de remenar les clavegueres, la nocturnitat, la traïdoria. Vull un altre govern, i crec que tota la població el desitja, fins i tot aquells que estan disposats a donar-los una nova oportunitat. Jo, però, hi desconfio, i per això defenso la proposta de la gent del PSC, que garantitzarà el canvi que tos esperem, amb la col·laboració dels grups que s’hi apuntin. Vull un alcalde proper, servicial, atent i generós, també amb els que no pensen com ell. Necessito un alcalde sincer que confiï en la gent, també en els de la seva llista. Que sàpiga delegar, discutir i acceptar les opinions dels altres. Necessito, evidentment, un altre alcalde.