dimarts, 12 de maig del 2015

Rebutjo els insults i la difamació en campanya

Continuo defensant el bon gust i l'educació en els polítics, fins i tot en campanya electoral. Sé que posant exemples em crearé enemics, però no sé com il·lustrar-ho millor. No m'agrada el discurs de l'Ada Colau ni de Pablo Iglesias a Barcelona, perquè tenen prou arguments per defensar i posar en evidència als altres partits. No els calen els insults ni la difamació.
Tampoc m'agrada com s'expressa en Joan Herrera. Prefereixo com parla l'Ernest Urtasun, com ho feia en Raül Romeva, o fa la Dolors Camats. Herrera sempre parla ressentit, dolgut i desembeinant l'espasa. No veig bé com fa la seva defensa la seva candidatura un partit d'Arenys, acusant el govern actual de favoritismes i corrupció, sense proves. 
A mi m'agrada que les diferents candidatures presentin propostes realistes, critiquin allò que no s'ha fet bé i aportin solucions. Avui la Rosa Zaragoza avançava que si entrava a l'ajuntament reestructuraria la seva organització. També ho anunciava ICV. En un ajuntament hi ha un component molt important de gestió administrativa i aquesta ha de ser àgil i transparent. És bo que els polítics ho reclamin i és important que els partits de govern ho posin en pràctica. Em consta que en aquest mandat hi ha hagut més desordre i no s'ha avançat en l'agilitació dels tràmits administratius. La idea era que els vilatans haguessin de fer els passos mínims i imprescindibles, però això no tan sols s'ha aturat, sinó que fins i tot s'ha anat enrere, eliminant la possibilitat d'anar a l'ajuntament per la tarda.
Desitjaria que aquelles formacions que no saben comportar-se amb elegància siguin menystinguts pels electors a l'hora d'anar a votar. No em refereixo a la nostra vila, perquè considero que totes les forces, en general, competeixen correctament, sinó el que hem pogut veure de ciutats com Barcelona, Girona, Figueres...