dimecres, 9 d’octubre del 2013

Com quedem, pugen o baixen els salaris?

Jo, que em crec fil per randa tot el que diuen els ministres de Madrid, avui he tingut els meus dubtes. Els salaris pugen moderadament o baixen? Si miro els meus ingressos i parlo amb els meus amics, arribo a l'evidència que els salaris són més baixos enguany, però si escolto el ministre Montoro, haig d'entendre que els salaris pugen, poquet, però s'apugen. A mi em deu passar com aquells dos del pollastre,  en què un d'ells, sense tastar-ne gens, li sortia que se n'havia menjat mig.
Al govern espanyol li està fallant fins i tot la sort. Mira que és mala sort, mentre el ministre afirmava al Congrés de Diputats, que els salaris no baixaven sinó que pujaven moderadament, va i surt publicat l'informe de l'Institut Klein de la Universitat Autònoma de Madrid, que afirma que en el segon trimestre d'enguany, a Espanya, els sous s'han abaixat un 0,6%.
Estan tan acostumats a mentir-nos que ja ni calculen que els podem enxampar. Tot són proclames i afirmacions gratuïtes, com les d'ahir culpant la LOGSE dels mals resultats d'un estudi de la població més gran de 16 anys, en matemàtiques i comprensió lectora. Com si la LOGSE ens hagués afectat en el nostre aprenentatge en època franquista.
Governar és prendre decisions, amb el perill d'equivocar-te. La solució, però, no és deixar de prendre les decisions, sinó ser més caut a l'hora de prendre-les. Ser honest, perquè mai ningú et puguin tirar en cara que l'has estat enganyant, i ser valent per acceptar els errors. Un no perd credibilitat perquè s'equivoqui, sinó perquè es descobreixi que t'ha estat mentint.