dilluns, 9 d’agost del 2010

Models de vila

Avui m'ha tocat anar a Calella i els meus fills encara es pregunten com és que hi ha tants hotels. No poden entendre que hi hagi tantes persones, tants estrangers que vinguin del seu país per estar-se el dia a la platja i sortir de copes a la nit. I Arenys? em demanaven. Per què no hi ha hotels?
Després has d'explicar allò dels models de vila que em varen explicar quan vaig venir a viure a Arenys, aviat farà trenta anys, però... ja ens agradaria que hi hagués més vida perquè tothom se'n beneficiaria. El comerç tindria més demanda i al mateix temps hi hauria més oferta i no caldria anar a fora a comprar el que ara no pots trobar a casa.
M'he fixat en les finestres dels hotels. Tots els balcons o terrasses estaven plenes de tovalloles. Algunes amb els seus propietaris estirats després de la dutxa. M'imaginava que estaven preparant-se per sortir a passejar de nit, anar a alguna bar a veure una cervesa. Aquestes són les seves vacances.
Avui a l'hora d'esmorzar em comentaven el cansat que eren les vacances amb fills, i el car que resultaven. He pensat que per aquests estrangers que vénen a Calella o Lloret, no els suposa gaire despesa i si vénen sense fills, només els cal controlar la beguda, la resta està en el pack.
No m'agradaria viure a Calella o Lloret, però els extrems són dolents i una mica més d'ambient no aniria gens malament, encara que hi ha qui no ho desitja de cap de les maneres, perquè fins i tot el poc soroll que s'origina a la nostra vila ja els mou a escriure denúncies. Hi ha persones que vénen a passar l'estiu i voldrien que ningú sortís de nit, per poder dormir a les 10 de la nit amb les finestres obertes, fins i tot al bell mig de la Riera. Sobre gustos... no hi ha res escrit. Hi ha de tot a la vinya del senyor.