dimecres, 14 de març del 2007

Jornada e-governança i participació ciutadana

Avui he conegut un nou poble: La Palma de Cervelló. De fet no he tingut temps de visitar-lo, i m’ha costat un xic poder-hi arribar. S’ha de dir que, tot i que el Maresme no és massa tranquil, hi ha llocs que per arribar-hi has de sortejar molts obstacles de quatre rodes. El tracte que m’han dispensat, però, ha estat exquisit i se’ls hi ha d’agrair. El repte era important: organitzar la primera jornada d’e-governança i participació ciutadana.
Ha estat una sessió densa, amb molts participants, que hem explicat la nostra experiència professional en el món de la participació ciutadana i en el de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC). Hi han estat representats ajuntaments, la Diputació, la Generalitat, el Consell Comarcal del Maresme, TV3, Once, i empreses privades del món de les TIC.
Ha estat una experiència agradable i, com sempre, m’ha aportat nous coneixements i estic segur que també he contribuït amb les meves aportacions. És difícil resumir en poques paraules el contingut de la jornada perquè ha estat divers i s’han tractat temes ben diferents. M’ha semblat interessant l’aportació que ha fet Santi Moese, de l’ONCE, parlant de l’accessibilitat, però sobretot per fer-nos adonar de la importància que la premsa estigui digitalitzada. “Abans, ens deia, el diari me l’havien de llegir, ara ja ho puc fer jo mateix”.
Hi ha un tema que ha estat present d’una manera més o menys directa, que voldria afegir com a cloenda. Es tracta de la relació entre l’avenç tecnològic i la formació de la ciutadania. Considero molt important totes les millores tecnològiques que faciliten la vida de les persones, però no ens podem oblidar que el servei ha de ser universal, i per això cal formar a tothom, també a qui més fàcilment podem deixar al marge, provocant una fractura digital i evidentment social.