dimarts, 4 de juliol del 2006

El PP continua atacant els nostres drets

L’altre dia, a la conferència d’en Joan Subirachs, organitzada pel Centre d’Estudis Josep Baralt, quan estava fent prediccions de possibles aliances post electorals del mes d’octubre, en Joan va deixar anar que un pacte CIU-PP no era previsible. En aquests moments vaig mirar les cares dels assistents i per la seva expressió vaig entendre que n’hi havia força que pensaven el mateix que jo: “als arenyencs no ens sorprendria pas tant. A l’actual legislatura i en la darrera que va guanyar CIU, el PP ha estat governant conjuntament”.
Ja sé que algú em dirà que també vàrem tenir el PP governant Arenys conjuntament amb el PSC, i que no gaire lluny d’Arenys està passant el mateix, però en tot cas, em sembla bé recordar-ho. Sobretot ara que acabem d’observar una nova actuació del PP, en aquest cas al Parlament Europeu, votant en contra dels nostres drets lingüístics.
No hi faltarà algú que pensi que no podem barrejar política local amb política autonòmica i encara menys europea. Per a mi però, tot i que identifico les competències d’una administració i un altra, els sentiments són els mateixos, i l’atac frontal a la llengua pròpia de Catalunya és massa descarat com per deixar-ho de banda quan veig la regidora del PP governant el meu poble amb la complicitat de CIU, un partit que es diu nacionalista.
Però si voleu que m’oblidi de què fa el PP a Europa o Espanya i em concentri a Arenys, parlaré del ridícul que va fer la nostra regidora en el darrer Ple Municipal quan es va demostrar impotent per mantenir Arenys net, essent aquest el gran, per no dir únic, objectiu de la campanya electoral del PP (no dic res dels pressupostos participatius). Ja sé que si Arenys és brut ho és també perquè els arenyencs ho embrutem, però llavors, si no està capacitada per netejar-ho, caldrà veure què podrà dir quan aquesta competència sigui d’un altre.
És clar que, tal com van anant les coses, podria ser que el senyor alcalde afirmés que Arenys és brut perquè els partits de l’oposició es dediquen a embrutar-lo expressament. Em sona una cosa semblant sobre la compra de les Clarisses. Ridícul oi? Doncs vés a saber! Caldria, però que abans d’obrir la boca s’ho pensin dues vegades.
Veurem què passa al Parlament català; veurem què passa a l’Ajuntament arenyenc... em fa l’efecte que l’Artur Mas no pactaria amb el PP, que perdrà encara més pes dins el panorama polític de Catalunya. No puc dir el mateix d’Arenys de Mar, on els vots dels populars són molt ben rebuts pels nacionalistes, els únics amb qui saben entendre’s.