dijous, 9 d’abril del 2015

Ho trobem al web de Ràdio Arenys

Tinc el costum abans d'escriure el meu post diari, llegir la pàgina d'Internet de Ràdio Arenys i d'aquesta manera assabentar-me de les darreres notícies. A vegades les aprofito per comentar-les al meu bloc i si no les trobo suficientment rellevants em dirigeixo a diaris d'abast nacional.
Ho he dit en alguna altra ocasió i aquesta vegada ho escric expressament. El redactat de les notícies no sempre és suficientment comprensible. Normalment, amb una segona lectura, el redactor s'adonaria que hi ha problemes en la narració de la notícia. No em refereixo a faltes ortogràfiques, que n'hi ha, sinó a errors en la construcció de les frases, que a vegades dificulten la comprensió, o la repetició de frases en diferents paràgrafs.
M'agradaria que s'entengués el meu escrit com un toc d'atenció perquè qui redacta les notícies, abans de donar-ho per bo, ho llegeixi una segona vegada i evitar errors totalment esmenables. Transcric dos exemples d'una mateixa notícia d'avui, en relació al judici suspès pel cas de Finques Synera:

"La fiscalia i l’advocat de Francesc Sánchez hagin arribat a un acord poc abans de la vista a l’Audiència Provincial de Barcelona on s’havia de celebrar el judici a finals de març". Probablement en aquest cas només calia afegir "després que".
"El cas Finques Synera es remunta al mes d’agost quan l’administrador Francesc Sánchez va desaparèixer presumptament amb els diners d’una quarantena de comunitats de veïns. Se l’acusa de presumpta apropiació indeguda de diners, entre 250.000 i 300.000 euros. Els afectats porten més de 7 anys a l’espera que es faci justícia". Quan comences a llegir aquest paràgraf dóna la impressió que t'està parlant de l'estiu passat, però al final veus que és de fa més de 7 anys. 

No considero que sigui buscar cinc potes al gat, sinó ajudar a fer més comprensibles les notícies. No sóc ningú per donar lliçons, ja que en els meus escrits s'hi poden trobar errors de tot tipus, però crec que és interessant treballar per fer-ho cada vegada millor. Jo ho intento, i no sé si ho aconsegueixo.