dimecres, 18 de setembre del 2013

Pinzellades del Pressupost municipal

És hora de començar a pensar en el pressupost per a l'exercici vinent i això, en municipis sanejats i majoria en el govern, es converteix en un tràmit agraït en què et pots permetre el luxe d'analitzar a fons la realitat del municipi i prioritzar les polítiques a seguir. Arenys, amb un superàvit anual que ha esdevingut tradició, malgrat la crisi, i amb un govern de coalició, amb majoria al Ple municipal, podrà aprovar el Pressupost 2014 abans de començar l'any.
Avui llegia unes declaracions del primer tinent d'alcalde, en Ramon Vinyes, sobre el marc pressupostari, amb una previsió d'estancament pressupostari, sense nous ingressos ni tampoc augment dels impostos. Un pressupost semblant a l'actual, fixant la mirada en les partides pressupostàries de Serveis socials i Promoció econòmica.
No hi ha dubte que la crisi encara produirà greus efectes a les persones menys afavorides, i que els ajuts municipals d'urgència continuaran essent necessaris. Paral·lelament és important reanimar l'economia i des de Promoció econòmica, tot i els pocs recursos disponibles, es pot engrescar joves emprenedors i trobar sortides a persones que han perdut la prestació de l'atur.
Vinyes diu que la inversió es dedicarà bàsicament a manteniment d'edificis públics, carrers i reparació del clavegueram. Es tracta de tres actuacions que no destaquen ni comporten lluïment, però són necessaris per evitar que tot plegat es degradi més.
Fent un recorregut pels carrers de la vila ens adonarem que hi ha punts que reclamen una actuació urgent per evitar, fins i tot, algun accident. Si em permeteu un exemple, proper a casa meva, és el Rial Sa Clavella a l'alçada de l'Escola de Música, però n'hi ha molts més. Desconec si s'ha avançat en la reforma de les instal·lacions elèctriques de molts edificis municipals, i m'imagino que la xarxa de clavegueram no està gaire millor que ara fa quatre anys, o sí?
Desitjo encert a l'actual govern municipal a l'hora de gestionar els nostres diners. També la màxima transparència i un bon control de l'oposició, perquè garanteixi l'eficiència en la gestió pública. I... a petició de l'Oriol, us he de dir que el parlament de Ramon Vinyes als actes de l'onze de setembre, el vaig trobar molt acadèmic, políticament correcte i apropiat per un polític que no es vol comprometre dient allò que la majoria voldria sentir, però que no li surt de l'ànima. A mi no em va sorprendre, perquè durant els quatre anys en què va ostentar l'alcaldia, el guió va ser el mateix. Jo hauria estat més patriòtic, però jo no tinc el compromís polític que té en Ramon.