diumenge, 6 de gener del 2013

Amb diners els famosos compren la nacionalitat

Putin concedeix la nacionalitat russa a Gerard Depardieu i aquí no passa res. Espanya volia concedir-la a qui es comprés un pis de no sé quants euros. La nacionalitat, com tot, es compra amb diners. Els que no en tenen, els resulta difícil adquirir-la, però qui té diners ho aconsegueix tot.
Desconec tot com ha anat, però per la informació que m'ha arribat, Depardieu estava tip de pagar tants impostos i ha decidit marxar de França. El president rus ha vist l'oportunitat de fer-se veure i li ha regalat la nacionalitat. Personalment estic en contra dels dos protagonistes. Si Depardieu ha de pagar tants impostos és perquè té molts duros. Ja ho voldrien molts haver de pagar-ne tants! Putin, per la seva part, és un oportunista que fa un tracte de favor a un ric i conegut, que no faria amb un desconegut. A mi les diferències no em van.
Què s'hauria de fer? Ho desconec, però m'imagino que França pot trobar la manera de reduir ingressos a l'artista, o augmentar impostos a les seves creacions o intervencions. Potser això no és possible, però en tot cas una desconsideració i deixar-lo de banda, sí que es podria fer i, si mai ha rebut alguna condecoració de l'estat francès, se li hauria de retirar. Una persona que renega del seu país, no es mereix cap condecoració ni premi. A mi, per exemple, Espanya m'hauria de retirar totes les medalles rebudes. El problema és que no tinc la posició de Depardieu perquè Putin o Hugo Chávez em concedeixin la seva nacionalitat, que per altra banda rebutjaria. La meva és la catalana i hem de lluitar perquè se'ns reconegui.