dimecres, 26 de setembre del 2012

Els partits polítics i la cohesió social

Hauríem d'exigir els nostres polítics que no juguin amb la cohesió social perquè ens poden portar a la ruptura i el desastre. La responsabilitat que varen assumir el moment de ser escollits no els dóna dret a perjudicar la convivència i la pau social. La societat és diversa i hi caben moltes maneres de pensar diferent i contràries, però això s'ha d'entendre com una oportunitat per créixer i avançar, i no com una excusa per augmentar la confrontació entre les persones.
Aquesta demanda no és poca cosa, no és cap discurs menor, sinó la base del nostre benestar i del respecte que totes les persones ens mereixem. Em preocupa molt l'actitud de molts polítics i de tots els partits polítics, que juguen brut davant la ciutadania per obtenir un reconeixement que cada vegada els costarà més d'obtenir. El poble atorga la confiança als polítics, i les decepcions els provoca desafecció en un primer moment, però la reiteració pot comportar el rebuig i encara pitjor, una revolta contra el sistema establert.
No estic parlant de revoltes militars, sinó d'afectació a la convivència, la seguretat i el benestar. Els polítics, i també la premsa, tenen una gran responsabilitat que han de ser capaços d'exercir, i convèncer la ciutadania de la bondat de la transparència i el joc net.
Estic molt decebut amb els partits polítics, que no necessàriament amb totes les persones que hi participen, i em preocupa el nostre futur, com a nació sobirana, però també com a societat acollidora i democràtica. No m'agradaria pensar que hi ha més i més persones que prefereixin encendre la metxa a renunciar a beneficis personals i de partit. Jugar amb les persones i la seva salut convivencial és mesquí i deplorable, i malauradament penso que això està passant i em dol i em fa ràbia alhora.