dilluns, 11 de juliol del 2011

L'oposició s'escandalitza

És cert que estem vivint uns temps difícils, i això fa que les persones que estan al capdavant d'una institució política, sigui un ajuntament, un govern autonòmic, o una diputació, hagin d'esforçar-se perquè el vaixell no naufragui. Tot o gairebé tot ho tenen en contra i disposen de molt poques nanses per poder-s'hi agafar.
Precisament davant les dificultats és quan es poden distingir els bons polítics d'entre la multitud. Una de les capacitats que ha de tenir un bon líder és l'espontaneïtat i els reflexos. Saber respondre amb molt poc temps per pensar i amb poques opcions per escollir. Sempre he admirat les persones que reaccionen ràpidament, amb intel·ligència i encert. I és això que m'agradaria trobar en els meus polítics, els que decideixen el futur de la nostra societat.
Llegint la premsa, et cau la cara de vergonya, perquè la ignorància és latent i els polítics no tenen la categoria que caldria. Els polítics que són com un de nosaltres, no gens especials, però que convindria que estiguessin una mica escollits.
Avui m'ha cridat l'atenció un titular de l'ARA, sobre l'entrevista al conseller Francesc Xavier Mena, "Més de la meitat dels aturats no tindran mai feina". El titular escollit pels periodistes, i no pel polític, pretenia forçar els lectors a llegir l'entrevista. Aquest és l'objectiu dels periodistes. No m'ha semblat mai estrany que em modifiquessin els títols dels meus escrits, perquè no provoquen a ningú. Tornant al titular i l'entrevista, quan la llegeixes, la frase és prou entenedora, i jo diria que en aquesta ocasió, ni tan sols calia llegir el text de l'entrevista, per endevinar què estava dient el conseller.
Doncs resulta que els partits de l'oposició, en boca de les seves perles, han saltat demanant fins i tot la dimissió del conseller. No estan acostumats a llegir la premsa? no l'entenen encara? s'han llegit la frase en el context de l'entrevista? Ja em perdonareu, però amb polítics i partits polítics així, no podem pretendre arribar enlloc. Ja podem plegar! no ens els poden canviar?