dijous, 18 de desembre del 2008

No tot és el Congrés de diputats

"Un grup d'inversors de Catalunya liderat pel Consorci de Turisme de Barcelona i Catalana d'Iniciatives ha llançat una oferta al Grup SAS per fer-se amb el 25% del capital de la filial Spanair SA, una oferta que es podria ampliar fins el 80 per cent. Les administracions i l'empresariat català esperen que l'operació porti lligada la decisió de convertir l'aeroport del Prat en un hub (centre de redistribució de vols) d'Spanair."
Aquesta notícia, extreta del diari Avui, apareixia mig amagada en un dia en què el protagonisme es trobava al Congrés espanyol i l'aprovació dels pressupostos per al 2009. Uns pressupostos que han tirat endavant gràcies als vots favorables dels 25 diputats del PSC, una decisió que comportat molta crítica aquests dies, i que també m'hi he referit en aquest bloc.
El futur de l'aeroport de Barcelona és molt important per a l'economia del nostre país. Si ens quedem en un aeroport de segona, estarem posant molts obstacles per al desenvolupament econòmic. És cert que el futur del finançament és clau per a Catalunya, però no podem oblidar-nos de les infraestructures.
Segons informa el diari Avui, el grup Catalana d'Iniciatives està controlat per l'Ajuntament de Barcelona i l'Institut Català de Finances amb un 25 per cent conjunt, al qual cal sumar-hi la participació d'una vintena d'empreses privades.
Tot fa pensar que si l'operació acaba fent-se, haurà estat un jugada per reforçar el paper de l'aeroport de Barcelona, i per tant de Catalunya dins el món aeronàutic.