dimarts, 16 de maig del 2006

Sobre la filosofia antiga: converses

Aquest dilluns va tenir lloc la segona sessió del taller de filosofia que organitza l’Aula d’Extensió Universitària d’Arenys, que corre a càrrec del doctor en filosofia, Jordi Cucurull.

Em vaig perdre la primera sessió però no em va impedir poder seguir les explicacions sobre les consideracions a l’entorn del Gilgames. Tot i haver pres apunts de la conferència voldria centrar-me a les meves impressions sobre la mateixa i del públic assistent. Una vegada més haig de dir que em meravella l’activitat de l’Aula i la seva capacitat de convocatòria amb actes que no són pas de divulgació general sinó que requereixen un esforç o una vocació dignes d’elogi.
Es varen fer afirmacions interessants i es trencaven tòpics i malentesos. Normalment acostumem a desfer-nos dels més fàcils però ens resistim a deslliurar-nos d’aquells que utilitzem per justificar la nostra manera de ser i que ens serveixen de crosses per caminar.
M’hi vaig trobar bé, sobretot a partir de l’intercanvi d’opinions i les explicacions oportunes d’en Jordi Cucurull. Va resultar impactant l’afirmació: “el món científic es mou únicament per convenció”. No tothom semblava estar-hi d’acord, però els raonaments del conferenciant eren evidents i, si més no, aconseguien introduir el dubte.
Queden dues sessions més i ens ha promès que seran tan o més interessants. Aquestes sessions són per mi una mica de teràpia, ja que m’ajuden a parar i pensar, per després optar i actuar.