diumenge, 30 d’octubre del 2005

Els fòrums a internet

La grolleria, el menyspreu i la incultura cada vegada es fa més present als diferents mitjans de comunicació. De la televisió tothom en parla i a casa, per exemple, hi ha uns canals que sembla que no existeixin. Malauradament la televisió pública no està exempta, encara que per alguns pugui semblar que sentir-ho en català no molesta tant.
Internet ens dóna l’oportunitat d’expressar-nos més fàcilment i mantenir una conversa amb gent que desconeixem. Aquesta facilitat però s’ha d’utilitzar bé i no caure en el parany de basar tota la nostra creació en l’insult.
Acostumo a mirar molt poc els fòrums perquè d’entrada no m’agrada gens l’anonimat. Agraeixo a les persones que amb nom i cognoms reals, opinen i critiquen els comentaris, actituds i accions dels altres. Evito qualsevol crítica que no vagi signada i encara més quan només es tracta d’insultar i calumniar els altres.
Tothom que em llegeix ja sap a què em refereixo. Tots hem llegit, encara que només sigui una vegada, fòrums on només es busca ofendre l’altra. Fixeu-vos però en una constant: els ofesos acostumen a ser gent que treballa, activa; els que ofenen acostumen a estar al darrera de la tanca, observant de manera passiva i no contribuint en res en la millora de la nostra societat. Amb això està tot dit.
Cal ser una persona crítica, però respectuosa. També és necessari donar alternatives a tot allò que critiquem. No ens podem limitar a dir que NO i esperar que els altres ens ho canviïn.
M’agradaria que els propietaris i impulsors de fòrums d’internet, diferenciessin la llibertat d’expressió del què esdevé llibertat per dir tot allò que els passa pel cap, sense tenir cap consideració al respecte a la persona i als seus drets. Mantenir escrits que fereixen els sentiments de les persones i que només busquen això, els fa còmplices i corresponsables dels que ho escriuen.

3 comentaris:

Ramon Vinyes ha dit...

Estic completament d'acord amb el què dius. Entenc que qui té un càrrec públic ha de saber encaixar la crítica. Però això no pot estar avalat ni per l'anonimat ni per l'insult. Quan els forums admeten els insults és quan no hi ha moderador i el proper pas més proper acostuma a ser la supressió del forum.

Anònim ha dit...

Com és que, en aquest bloc, manteniu l'opció de permetre l'anònim?


Esteu parlant de la COPE?

xfebrer ha dit...

benvolgut anònim,

És una bona pregunta la que em fas. De fet al principi desconeixia la possibilitat de no acceptar intervencions d'anònims. Jo no sóc gens expert en temes d'internet i desconec si evitant anònims també evito persones que signin amb noms falsos.
Sé que es poden eliminar intervencions injurioses, però fins ara no em consta que me n'hagin enviat. Suposo que ho fa el fet que sóc molt respectuós en els meus escrits, i no dono pas a la grolleria ni l'insult.
Quant als meus comentaris, pensava en un fòrum de Vilaweb/Arenys, a qui he escrit un correu electrònic manifestant el meu rebuig.
Quant a la COPE t'haig de dir que no l'he sintonitzat mai. Les úniques coses que els hi sentit ha estat a través de connexions d'altres mitjans.
Gràcies pel teu comentari.