dimecres, 10 de setembre del 2014

Demà no participaré en la 'V'

Demà no assistiré a la manifestació de Barcelona per raons familiars. És per això que li prego,  senyora Sánchez-Camacho i tots els seus companys i companyes de partit, que no em sumin en el còmput de la majoria silenciosa i molt menys en el seu bàndol. Fa molt temps que no estic callat, sinó que explico obertament què en penso de tot plegat.
Li demano, senyora Sánchez-Camacho, que em disculpi davant de militants i polítics del seu partit que conec i que considero bones persones, el fet que els col·loqui en el mateix sac que a vostè, el senyor Millo i uns quants polítics més del PP català.
Li recordo, senyora Sánchez-Camacho que, com jo, molts catalans no optaríem per la independència si l'alternativa fos clara, honesta i persistent. No tindríem cap necessitat de sortir d'Espanya si els seus dirigents ens estimessin tal com som i no com voldrien que fóssim, i no deformessin la realitat per tal de confondre els milions d'espanyols enganyats.
Demà no formaré part de la 'V', però la meva absència només serà presencial, perquè em solidaritzaré amb tots els que hi participin. Si les circumstàncies ho permetessin, jo també seria un dels participants, com ho he fet en les dues manifestacions precedents. Jo em manifestaria per exigir el meu dret a decidir què vull ser.
Només hi ha una raó política per negar-me aquest dret, i les excuses jurídiques són simplement això, excuses. I la voluntat política és negar-me el dret perquè els hereus del dictador no han demostrat mai la seva capacitat i voluntat democràtica. En temps del dictador també es va votar i no per això es podia considerar el model de democràtic.
Demà no compararem les manifestacions de Barcelona i Tarragona, perquè l'única cosa que volem valorar és el resultat d'una consulta no vinculant que volem que es convoqui el 9 de novembre. Si l'ha de fer més feliç li acceptaré qualsevol xifra i qualsevol comparació amb altres edicions, però convenci el seu president que ens deixi demostrar què és el que volem, en la consulta que el nostre president ens ha promès que convocarà.