dijous, 5 de desembre del 2013

Un polític no pot defugir responsabilitats acusant els altres

Acabo de llegir l'Agenda, la publicació mensual que edita l'Associació d'Informadors d'Arenys, i he quedat astorat amb l'article de la pàgina 16, que signa Pau Massip. "La Capital de la Sardana d'Arenys de Munt tindrà un final retallat".
La meva sorpresa no té res a veure amb el fet que els actes culturals hagin sofert retallades. Avui les retallades són el pa de cada dia. Tampoc m'ha sorprès les picabaralles entre els partits polítics, sobretot tenint en compte que l'alcalde electe va saltar per una moció de censura de la mà dels que fins poques setmanes abans havien estat socis de govern.
Què és doncs el que m'ha sobtat i que no havia vist mai? M'ha deixat bocabadat les declaracions de l'exalcalde culpant els treballadors municipals del fet que la Generalitat no aportés més diners als actes de la Capital Catalana de la Sardana. Un alcalde en exercici és el màxim culpable de que la gestió no es faci prou bé. Defugir responsabilitats retrata molt bé quin tipus de persona tenim al davant.
No tinc l'honor de conèixer el senyor Josep Manel Jiménez, ni sé res de la seva gestió, tan criticada per l'oposició que el va fer fora de l'alcaldia, però aquesta acusació ja m'ho diu tot, i el seu prestigi i credibilitat han anat per terra.
Fa uns mesos que l'Ajuntament d'Arenys de Mar va quedar sense opció al Fons Feder, per un error de procediment. L'alcalde va intentar que la Generalitat reconsiderés la decisió, però en cap moment vaig sentir que culpabilitzés ningú de l'error. Aquesta actitud és la que se suposa i espera d'un responsable polític. L'actitud de l'exalcalde d'Arenys de Munt el desautoritza i no ajuda gens ni mica a la recuperació del prestigi de la classe política.