dimarts, 10 de gener del 2012

Les grans propostes sindicals de CCOO i UGT

Ha començat el judici a l'expresident balear, Jaume Matas, i els catalans estem expectants i en certa mesura sorpresos per l'actitud del primer ministre britànic respecte al referèndum d'autodeterminació d'Escòcia. Però la notícia que m'ha cridat més l'atenció és la petició que fan els sindicats majoritaris, CCOO i UGT, perquè els partits polítics s'apuntin a sol·licitar un referèndum perquè la ciutadania digui si està d'acord amb les retallades.
Sempre he pensat que els sindicats van a la deriva des de fa una colla d'anys, i cada vegada hi ha més elements que em confirmen la meva hipòtesi, i l'anunci d'avui en seria una demostració. Sembla ser que el PSC no està per la labor, demostrant el seny que té en situacions que el podrien perdre.
Per què no demanem a la gent si els agradaria que els toqués la rifa de Nadal? Us atreviríeu a preveure el resultat de l'enquesta? No penseu que és vergonyós que una colla d'adults, que cobren per defensar els treballadors, i jo entenc que també als aturats, es dediquin a promoure iniciatives tan absurdes com aquesta?
A mi no m'agraden les retallades i estic content que el del meu costat i l'altre, i el de més enllà tampoc no els agradin, però em porta a algun lloc saber que som molts els que no ens agraden? no creieu que seria més interessant que els sindicats dediquessin tots els seus esforços per pactar amb els empresaris la reforma laboral? Perquè pot passar que mentre s'engresquen amb el possible referèndum, el govern del PP decideixi tot sol la reforma laboral, per manca d'acord.
No voldria semblar demagògic, però em molesta que institucions importants com els sindicats esmentats, siguin tan poc serioses i donin la imatge de país de pandereta. Ah! recordeu que per més que ens mirem Escòcia, nosaltres som molt lluny, i mentre no siguem capaços de posar-nos d'acord a casa, difícilment aconseguirem que els de fora cedeixin. No són cecs! i veuen que no ens entenem. En tenim per anys... a no ser que caiguem del cavall i ens posem a treballar conjuntament. Ho intentem?