dissabte, 26 de març del 2011

La Vanguardia a Arenys

Arenys de Mar ha estat l'etapa d'avui del recorregut de la Vanguardia presentant la propera edició en català. Enric Sierra, periodista local i responsable de la web de la Vanguardia, ha estat el culpable que el diari decidís passar per la nostra vila a presentar-nos la nova edició del diari amb la nostra llengua.
Tal com ja comentava en aquest bloc fa uns dies, Catalunya disposarà d'un nou diari en català, de manera que poc a poc anem normalitzant la situació de la llengua al país. Si bé fa uns anys que celebràvem la recuperació del català al món periodístic, amb l'aparició del diari AVUI, i que no les teníem totes si el diari podria subsistir amb el predomini de la llengua castellana, en aquests moments són quatre els diaris amb edició catalana, i a partir del mes de maig s'hi afegirà La Vanguardia.
A casa som subscriptors de La Vanguardia, i també del diari ARA. El fet que fos en castellà m'ha suposat sempre una mica un destorb, però la qualitat dels articulistes i l'abast de les notícies del món han fet que la Vanguardia sigui imprescindible entre nosaltres. 
Ramon Solsona ens deia que a casa seva eren de La Vanguardia. De petit s'estranyava que pogués existir un altre diari, com El Correo Catalán, que llegien uns seus veïns. En el meu cas, el pare sempre havia llegit El Correo Catalán, i La Vanguardia era el diari dels meus cosins. 
Quan vaig començar a comprar el diari em vaig decantar pel Diari de Barcelona, que va passar una etapa molt interessant. Una etapa que es va acabar per convertir-se en un diari de pensament totalment contrari al meu. Amb l'aparició del diari AVUI vaig intentar acostumar-m'hi. Pesava molt el fet de ser en català, però no m'acabava de fer el pes. Hi trobava a faltar molta informació que d'altres diaris treien. Va ser així com vaig arribar a La Vanguardia, i ara amb l'aparició del diari ARA, he volgut intentar de llegir un diari en català que em satisfés. En el procés d'anàlisi, ha sorgit la notícia de l'aparició de l'edició en català de La Vanguardia. Ara serà l'hora de prendre la decisió definitiva, perquè el temps és limitat i des d'Internet també hi dedico estones.
Sigui com sigui, l'aparició de l'edició en català de La Vanguardia és una gran notícia per als catalans i estic convençut que no serà cap mal negoci per l'empresa. Felicitats!