dimecres, 16 de març del 2011

Jo no

Avui el PSC d'Arenys, en Assemblea, ha aprovat la llista de candidats a les properes eleccions municipals. Hi havia la incògnita de si seria una llista continuista o bé aportaria cares noves. També haig de reconèixer que he mantingut en secret, fins a darrera hora, quina era la meva decisió personal, perquè m'ha semblat que eren els militants, reunits en assemblea, els que ho havien de conèixer de primera mà.
La decisió la vaig prendre fa uns mesos, després d'haver-hi reflexionat bastant i comentat amb la M. Àngels. Es tractava de decidir si volia dedicar quatre anys més a servir el meu poble, des de la posició que els resultats electorals ens col·loquessin, o bé finalitzava aquesta etapa de la meva vida, per continuar-ne una altra, probablement amb menys tensions i pressió.
Ara fa quatre anys, quan vaig decidir presentar-me amb el PSC de la mà d'en Ramon Vinyes, tenia molta il·lusió per contribuir en la millora de l'organització municipal que, per la informació que tenia, necessitava una reforma important. Fent balanç he de dir que deu n'hi do el que hem pogut fer entre tots, i encara que no està acabada, la tasca pot continuar fins definir ben bé l'estructura.
No pretenc ara fer un balanç exhaustiu, sinó simplement alguna pinzellada, perquè avui es tracta de parlar de la llista. Intentant sospesar els moments agradables i els que m'han fet mal, penso que han guanyat els primers, encara que dels moments dolents et queda un regust amargant.
A la llista pot haver sorprès la incorporació, en el número 2, de l'exalcalde Santi Fontbona, a qui molts donàvem per perdut en l'entorn arenyenc, pels compromisos polítics que té a nivell comarcal. Com ha ben dit, a l'acte d'aprovació de la llista electoral, el mandat que es presenta no serà de lluïment, sinó de treball seriós. No ens podrem creure aquells que facin grans promeses, perquè o bé no coneixen de què estan parlant, o ens volen enganyar. La Lorena, la Maribel i en Francesc Colomé són les altres regidores i regidor que el municipi necessita. N'hi ha més, com la Raquel, que avui s'ha estrenat a arenyautes.
Malgrat no figurar a la llista del PSC, dono un suport total a l'alcalde Ramon Vinyes, a qui desitjo pugui continuar essent el meu alcalde durant quatre anys més. Crec que és el millor alcaldable que podem escollir perquè dirigeixi l'administració local del nostre municipi.