diumenge, 29 d’abril del 2007

Post número 600

Aquest és el post número 600 del meu blog. Un blog que vaig començar el gener de 2005, amb una freqüència irregular que ha acabat sent diària. Un blog on parlo força de temes d’Arenys, sense oblidar-me del meu país o de l’estat espanyol.

La política, o millor dit, la meva manera de viure i entendre la política, és un dels temes més utilitzats, encara que no m’oblido de la cultura, el lleure i la societat que m’acull i on intento incidir amb el meu testimoni i la manera d’entendre la vida.
Un blog que ha sofert darrerament un canvi important en la manera de llegir-se. Em consta que hi ha gent que té o tenia el costum de llegir-me, i que no ho fa de la mateixa manera a partir de conèixer la meva intenció de presentar-me a les eleccions municipals. Es tracta d’un fet que mereix una reflexió. La pregunta que em faig és en què puc haver canviat a l’hora de ser valorat o jutjat pel fet de presentar-me en una llista electoral: Serà pel simple fet de presentar-me a les eleccions? Serà pel fet de fer-ho a la llista del PSC? M’imagino que hi ha gent per a tots els gustos, i voldria pensar que no he decepcionat a ningú, sinó com a molt, sorprès.
En molts posts he parlat de la meva afició a la política al marge dels partits polítics, i ara algú podria pensar que he pres una decisió contradictòria. No sé si el post número 600 pot ser un bon moment per justificar-ho, encara que tampoc tinc clar que ho hagi de fer. Si és d’interès per algú, voldria dir que la decisió que he pres és seriosa i meditada. Continuo pensant que la ciutadania ha d’estar més implicada en la gestió pública que els afecta, i és precisament per aquest motiu que he optat a presentar-me, i poder afavorir aquesta implicació des de dins. La meva gestió municipal, al govern o a l’oposició, no tindrà cap sentit si no va dirigida, principalment, a obrir portes i facilitar el diàleg i la participació de la ciutadania. I ho faig en una llista d’un partit polític on hi ha unes persones amb qui veig possible treballar junts, i que m’ha acceptat tal com sóc. Unes persones a qui he ofert el meu compromís per treballar per a uns objectius assumibles, i que faig extensiu a tots els regidors i regidores del futur Consistori.
També m’he decidit a presentar-m’hi, cansat d’observar la mala gestió de l’actual govern de CIU+PP. Una acció de govern que, encara que ens venguin moltes fotografies, ha viscut al marge del diàleg, de la planificació, de l’eficiència... quatre anys perduts, que s’han volgut maquillar aquests darrers mesos.
Perquè crec que es pot fer millor; que Arenys compta amb persones molt més capacitades per liderar un projecte polític que beneficiï a tothom, sobretot als més febles; perquè cal donar un impuls que ens faci sortir d’aquest cul de sac on hem anat a parar, i per la meva experiència a l’administració local, em presento a les eleccions municipals, amb una idea ben clara: si no sóc capaç d’aportar valor afegit, no tindrà cap sentit continuar com a regidor, sigui al govern, sigui a l’oposició. És el compromís que he assumit des del primer dia que vaig prendre la decisió, i que estic disposat a respectar.