dilluns, 27 de febrer del 2006

L'objectivitat en els meus escrits

Si em permeteu vull fer públic un aclariment en relació als meus escrits, i d’una manera especial als que es refereixen al Ple Municipal d’Arenys de Mar.
Tot sovint expresso en els meus escrits que aquests no són objectius. Són de collita pròpia i per tant tenen un fort component subjectiu. Quan comento una xerrada, una conferència, un acte... parlo d’allò que ha passat des de la meva perspectiva. És evident que la notícia queda automàticament filtrada encara que sigui inconscientment. Si a més hi poso qualificatius, encara és més evident la subjectivitat. Pel simple fet que són escrits subjectius, comporten valoracions i opinions de tot tipus, totes elles tant o més vàlides que les meves.
Des del naixement de la revista l’Ametlla d’Arenys, cada mes escric un article on expresso la meva opinió sobre fets que succeeixen, els meus pensaments, les meves reivindicacions... Des del mes de gener de 2005, i amb una periodicitat pràcticament diària, penjo escrits al meu blog, que travessen la frontera d’Arenys de Mar. També he escrit a Arenys Vida Parroquial i puntualment a l’Agenda. Tots sabeu també que em manifesto a la xarxa d’arenyautes, encara que darrerament només reprodueixi aquells temes del meu blog que es refereixen de manera directa a la població i que han pogut comportar polèmiques, que en alguna ocasió he hagut de matisar o rectificar. Sempre m’he defensat dient que eren opinions subjectives i mai he pretès confondre ni fer creure allò que no era. La meva credibilitat o descrèdit deriva d’allò que he dit o opinat.
En relació als meus escrits sobre el Ple Municipal vull afegir-hi que no em considero el cronista de cap mitjà periodístic ni corrent política ni social. Ni em sento obligat a escriure cada mes. Simplement escric tot allò que em reporten les intervencions al Ple, i no sóc exhaustiu sinó que parlo d’aquells temes que hi entenc, o m’interessen o bé em criden l’atenció. Segur que em deixo temes que potser són encara més importants. És evident que no sóc objectiu ni ho pretenc i, tot i la meva ideologia política, no em dec a cap partit polític en concret i per tant opino a favor i en contra, al marge de cap afinitat partidista. Deixo l’objectivitat perquè la practiquin, si així ho creuen necessari, Ràdio Arenys; El diari El Punt; Arenys Vida Parroquial...
M’agradaria pensar que tothom ha entès el meu plantejament i el subratllo recordant una idea que vaig sentir a dir a Vicent Partal, en relació als mitjans de comunicació i els periodistes: No cal que siguin objectius; el que han de ser és honestos. I això és el que jo intento ser.
Gràcies.

1 comentari:

Ramon Vinyes ha dit...

Crec que s'enten perfectament. De vegades jo mateix puc discrepar d'alguns comentaris que fas, però la uniformitat no existeix...ni és bona. En el fons crec que s'ha d'agrair l'esforç que fas. I ben mirat, quan d'aquí uns anys es faci un repàs als plens (si algú ho vol fer) podrà cercar en més d'una font, cosa molt més enriquidora que si no n'hi ha cap o n'hi ha una només.