dijous, 1 de setembre del 2005

La ciutat de tot s'hi val?

M'agradaria pensar que al començar un nou curs els arenyencs podem ser capaços de canviar alguns dels nostres pitjors hàbits com pot ser llençar brossa, papers i cigarretes pel carrer. També voldria creure que els que passegen el seu gos procuraran recollir els excrements i els dipositaran al lloc que està preparat. I també que a l'hora de reciclar dipositarem el vidre, el paper o els plàstics a dins dels respectius contenidors... Tot això no ha de ser tan difícil.
Parlant de gossos, demanaria als seus passejadors que no els permetessin orinar a la façana i portes de les cases, ni a les cantonades dels carrers. Potser no s'ha dit suficientment o potser els propietaris són una colla de porcs, encara que dissimulin. M'imagino que hi ha qui ja compleix i no caldrà que escrigui perquè ja m'ho crec, però no em negarà que cada vegada fan més fàstic les nostres façanes, i l'orina no es recull, ni netegen la façana orinada.
El carrer de casa és un de tants "pipi-can" i "pixa-can". És un bon lloc per passejar-hi el gos i deixar-hi tota la "merda" (disculpeu la paraula). Estic segur que cap dels propietaris de gos porta el seu a pixar a la seva façana. Cosa que li resultaria més fàcil perquè no li caldria passejar tant. Però potser no li agrada veure la seva casa pixada pels gossos...
M'agradaria que els nostres polítics, sense culpar-los de l'embrutada, treballessin més l'observació, l'advertència i, si cal, l'aplicació de sancions. Tot i així, i sense negar la dificultat que això representa, se'm fa difícil creure que s'avançarà en aquest camí, ja que cada vegada el nostre poble té més un caire de "ciutat sense llei".
Avui llegia a la cantonada del carrer de casa, enganxat a la façana d'una casa, un rètol que avisava que aquest divendres 2 de setembre es tancaria "tal" carrer, per mudança. He pensat que tots en un moment o altre hem fet alguna mudança i probablement hem necessitat tancar el carrer. Però el que m'ha estranyat és que la nota no la signava ningú, i no hi havia cap horari. I llavors m'han vingut moltes preguntes al cap: No ho hauria d'anunciar l'Ajuntament? Han sol·licitat el permís pertinent? No poden precisar l'estona que hi estaran, ni quan començaran a tancar el carrer? Tots podem tancar un carrer, quan ens va bé i donar tan poca informació?
Si tot això passa lleugerament, arribarà un punt que a Arenys no s'hi podrà viure perquè tothom farà el què voldrà i quan voldrà, i si no t'agrada, t'aguantes!
Perdoneu l'extensió de l'escrit, però hi ha coses que, per més que intento aplicar els principis del meu amic Ramon Solé, m'enrabien i no em deixen ser positiu. És tan difícil fer bé les coses? Els nostres representants polítics, quan es presenten per governar el nostre municipi, no són conscients que han de batallar l'incivisme i la insolidaritat? O és que només els agrada figurar i que els tirin floretes? Potser que s'ho pensin una altra vegada!
No són els polítics els culpables de la brutícia d'Arenys (ja sé que no és l'únic poble brut, però és el meu, el que m'estimo, i em dol). Tot i no ser responsables, els hi demano més atenció i dedicació.