dilluns, 4 de novembre del 2013

Quatre anys de la mort de Carles Riera

Aquesta tarda a Catalunya Música han recordat la mort de Carles Riera el 4 de novembre de 2009. En Carles va néixer a Granollers, va ser professor de Clarinet al Conservatori del Liceu, i director de l'Escola de Música Josep Maria Ruera, època en què vaig tenir ocasió de conèixer-lo. 
També vaig tenir l'oportunitat d'escoltar-lo en el seu vessant concertista, amb el grup Stadler Trio, però va tocar amb moltes altres formacions d'arreu del món, i també com a solista. Era un gran music, exigent i un molt bon pedagog, col·laborant en les campanyes escolars de la Fundació "La Caixa".
Recordar la mort d'en Carles Riera m'ha fet pensar en la Sophie i la Mieke, totes dues belgues i ja desaperegudes, en edats molt joves, massa joves. La Sophie Wattillon i la Mieke Van Weddingen varen venir amb dos músics més per fer una mini gira de concerts, entre els quals hi va haver els de les escoles de música de Granollers i d'Arenys de Mar. Vaig plorar la mort de la Sophie i de la Mieke, i molt dolorosa ha estat la mort d'en Carles. Musicalment són una gran pèrdua, però en aquestes tres persones també ho és humanament. Des d'aquest meu humil bloc, el meu record a unes grans persones.