dimarts, 6 d’agost del 2013

Fomentem l'energia alternativa o li posem traves?

No sé si ho he entès bé i per això, tot el que pugui pensar o escriure pot ser erroni, un malentès. A les notícies, avui, deien que hi havia un nou impost que gravava la generació d'energia elèctrica de plaques solars, per exemple. És a dir, si ho he entès bé, si tu instal·les unes plaques solars, l'energia elèctrica que generes li has d'aplicar l'impost com si l'haguessis contractat a la companyia elèctrica.
Si volem fomentar les energies renovables, caldria afavorir la seva instal·lació i ús, oi? Si no donem facilitats, les persones no canviarem els nostres hàbits. I em ve a la memòria el meu recent viatge al País Basc, per carretera, en què m'he trobat amb una gran quantitat de molins de vent. Al nostre país, Catalunya, sembla ser que anem molt endarrerits i una part de culpa, segons sembla, és dels defensors del planeta, que veuen lleig una arrenglerada de molins de vent a l'horitzó.
No sóc expert en el tema i en alguna ocasió que he intentat instal·lar alguna placa solar, m'he trobat amb més inconvenients que facilitats. És com si poséssim traves en tot allò que en altres països és signe de progrés i estalvi energètic. Algú m'ho pot explicar? Anem bé? És així com s'ha de fer?