divendres, 18 de maig del 2012

Economistes en estat de gràcia

Llegia aquest vespre l'entrevista que el diari ARA fa al presentador del programa del Canal 33, Singulars. Jaume Barbarà es declara indignat "perquè s'ha volgut desprestigiar els convidats". 
Ho comentava al meu blog, que l'economista Edward Hugh va pronosticar que Catalunya seria intervinguda el mes de novembre. Vaig poder llegir la reacció d'economistes com Xavier Sala Martín, criticant la intervenció d'Edward Hugh, i tenia els seus motius. Haurem d'esperar el mes de novembre per donar la raó a Hugh, o bé als seus crítics. 
No em va semblar una intervenció gaire tècnica ni seriosa la d'Edward Hugh al programa 'Singulars' i tot i no haver-ne seguit molts programes, vaig pensar que no estava al nivell que ens tenia acostumats. Possiblement l'altre convidat, l'economista Jonathan Tepper va sortir-ne més ben parat.
De tot plegat en podríem treure moltes conclusions, però jo només em quedo amb el protagonisme que els economistes han adquirit darrerament. De ben segur que d'aquí a uns anys, quan recordem tot el que ha succeït amb l'actual crisi, tindrem present el nom d'economistes famosos, que han estat entrevistats a totes les ràdios i televisions. Alguns d'ells amb més èxit que d'altres, però un èxit temporal. La història posarà cadascú al seu lloc, i en aquests moments desconeixem si Sala Martín o Edward Hugh ocuparan els primers llocs. Entretant, però, tenim prou feines per fer la viu viu.